آینده بازی مرکب در آمریکا؛ اسپینآف در راه؟
احتمال ساخت اسپینآف آمریکایی بازی مرکب؛ جزئیات، زمان انتشار و آینده این فرنچایز در خاک آمریکا
احتمال ساخت اسپینآف آمریکایی بازی مرکب، جزئیات، زمان انتشار و آینده این فرنچایز در خاک آمریکا را بررسی کنید.

در حالی که هنوز ساخت نسخهای آمریکایی از بازی مرکب به صورت رسمی تأیید نشده است، شواهد حاکی از آن است که احتمالاً این فرنچایز پرطرفدار نتفلیکس به زودی وارد خاک ایالات متحده خواهد شد.
چند ماه قبل از پخش فصل دوم Squid Game، وبسایت Deadline گزارش داد که دیوید فینچر در حال کار بر روی نسخهای آمریکایی از این سریال برای نتفلیکس است؛ اما تاکنون هیچ بیانیه رسمی در این زمینه منتشر نشده است.
با این حال، پایان فصل سوم (و احتمالی) سریال، ذهن مخاطبان را به این سمت سوق میدهد که ممکن است نسخهای در آمریکا در راه باشد.
حضور غیرمنتظره کیت بلانشت در نقش استخدامکننده توجه بسیاری را جلب کرد و هرچند کارگردان سریال، هوانگ دونگ-هیوک، اعلام کرده است که این صحنه با هدف ایجاد دنباله ساخته نشده است، اما تصور اینکه بازی مرکب در آمریکا برگزار شود، همچنان در ذهن تماشاگران باقی میماند: چه شکلی خواهد داشت؟
پافشاری نتفلیکس بر گسترش جهانی این فرنچایز قابل درک است، به ویژه زمانی که چنین صحنههایی زمینهساز ساخت اسپینآفهای بینالمللی میشوند.
تصور نسخهای آمریکایی از Squid Game با رنگوبوی محلی، فرهنگ سرمایهداری این کشور و چالشهای خاص آن، میتواند مسیر جذابی برای ادامه این داستان پرکشش باشد.
کیت بلانشت در نقش فردی که وظیفه استخدام دارد ظاهر میشود.
هوانگ دونگ-هیوک، خالق بازی مرکب، بهوضوح اعلام کرده است که حضور کوتاه کیت بلانشت در پایان فصل سوم، قرار نبوده نشاندهنده برنامهای بزرگتر برای این شخصیت در آیندهی فرنچایز باشد.
هدف اصلی او از این حضور کوتاه، نه ایجاد یک اسپینآف، بلکه یادآوری این نکته بود که «بازیها همیشه در جایی ادامه خواهند داشت»؛ زیرا این موضوع بخشی از ذات بشر است و نمیتوان به سادگی این چرخه ناعادلانه را شکست.
با این حال، تصور اینکه بلانشت در نسخهای از بازی مرکب که در آمریکا روایت میشود، بار دیگر این نقش را ایفا کند، بسیار جذاب و هیجانانگیز خواهد بود.
ما بیشتر با منشأ بازیهای مرکب آشنا میشویم.
یکی از سوالات مهم پس از پایان فصل دوم بازی مرکب این است که چرا یک استخدامکننده آمریکایی در لسآنجلس در حال انجام بازی ددکجی بود.
یکی از فرضیهها این است که نسخههای مختلف بازی مرکب در کشورهای گوناگون، همگی از سنتهایی پیروی میکنند که در نسخه کرهای آغاز شده است؛ همان نسخهای که منشأ شکلگیری این سازمان مرموز بود.
بر این اساس، احتمال دارد در آینده اطلاعات بیشتری درباره اولین نسخه بازی مرکب، که توسط ایلنام و دوستانش برگزار شد، به دست آوریم.
همچنین ممکن است متوجه شویم این رقابت مرگبار چگونه و از چه زمانی به یک عملیات جهانی تبدیل شده است؛ با نسخههایی که در کشورهای مختلف، از جمله آمریکا، برگزار میشوند.
بخشی از جذابیت بازی مرکب به خاطر همین رازآلود بودن سازمان پشت آن است، اما ساخت یک اسپینآف آمریکایی میتواند فرصت مناسبی برای بررسی عمیقتر این جهان باشد.
جالبتر این است که به نظر میرسد شخصیت کیت بلانشت و این-هو یکدیگر را میشناختند، که این موضوع باعث میشود کنجکاو شویم تا بدانیم سطح همکاری میان نسخههای مختلف بازی مرکب در سراسر جهان چقدر است؛ بهویژه حالا که دیدیم استخدامکننده آمریکایی هم در ددکجی بازی میکند.
نخستین بازی "چراغ قرمز، چراغ سبز" خواهد بود.
یک تصور نادرست رایج درباره معروفترین بازی در سریال بازی مرکب وجود دارد. در هر دو نسخه زیرنویس و دوبله انگلیسی، جمله معروف «Mugunghwa Kkochi Pieot-seumnida» به «Red Light, Green Light» ترجمه شده است، هرچند اساس بازی در هر دو نسخه تقریباً مشابه است؛ یعنی در لحظاتی خاص میتوان حرکت کرد، اما واقعیت این است که موسیقی اصلی هیچ ارتباطی با بازی «چراغ قرمز، چراغ سبز» ندارد.
این موضوع به این معناست که در اسپینآف آمریکایی، میتوان نسخه واقعی بازی «Red Light, Green Light» را نشان داد؛ با همان حس و حال بازی در قسمت اول سریال اصلی، اما اینبار با آهنگ متفاوت و احتمالا با تغییراتی دیگر.
ما چند شخصیت اصلی خواهیم داشت.
بازی مرکب فراتر از صحنههای شوکهکننده مرگ و بازیهای آزاردهنده، در اصل داستان سئونگ گی-هون بود.
شخصیت ۴۵۶، که به عنوان قهرمان اصلی معرفی میشد، نقش بسیار مهمی در جذب و همدل کردن جهان بازی با او ایفا کرد.
بنابراین، ساخت اسپینآفی که هدف آن معرفی یک «گی-هون جدید» باشد، تصمیم هوشمندانهای نیست.
از سوی دیگر، معرفی یک شخصیت اصلی جدید که قرار است همان مسیر گی-هون را طی کند، نه تنها تکراری است بلکه حس ضد اوج و نوآوری را هم کاهش میدهد.
در عوض، میتوان نسخه آمریکایی بازی مرکب را با ساختاری گروهی و چندقهرمانی طراحی کرد؛ روایتی که چند شخصیت اصلی در آن نقشآفرینی میکنند، و همین امر کار پیشبینی اینکه چه کسی تا پایان زنده میماند را بسیار دشوارتر میسازد.
گی-هون، دختر، در حال انجام تحقیق درباره بازیها است.
بهترین راه برای موفقیت یک اسپینآف از بازی مرکب این است که در فصل اول بیشتر بر شخصیتهای جدید تمرکز کند، به جای آنکه بخواهد ارتباط مستقیمی با سریال اصلی برقرار کند.
با این حال، نکته مهمی وجود دارد: سئونگ گا-یئونگ، دختر گی-هون، اکنون در آمریکا است و به تدریج در حال درک آنچه بر سر پدرش آمده، میباشد.
با کمک فرانتمن، گا-یئونگ حالا سرنخهایی در اختیار دارد که میتواند از آنها برای شروع تحقیق درباره فعالیتهای مرموز پدرش بهرهمند شود.
بین پولی که دریافت کرده و کاپشنی که برایش ارسال شده است، او سرنخهای کافی برای آغاز کار دارد؛ شاید حتی بتواند مأموریت ناتمام پدرش، یعنی متوقف کردن این بازیها، را ادامه دهد.
یکی از بازیکنان نقش کارآگاه مخفی را بر عهده دارد.
اگر دیوید فینچر در حال ساخت یک اسپینآف از بازی مرکب باشد، میتوان فرض کرد که خط داستانی کارآگاهی نقش مهمی در ساختار سریال ایفا میکند.
با وجود پایان ناامیدکننده در خط داستانی جون-هو در فصل سوم، داستان او یکی از بخشهای تأثیرگذار و بهیادماندنی بازی مرکب است. در حالی که بازیها در مرکز توجه سریال قرار دارند، وجود یک خط فرعی (B-Plot) برای افزودن عمق و غنای روایت ضروری است.
بازگشت او به خانه
طبیعی است که در ساخت اسپینآف، صرف تکرار داستان جون-هو با یک کارآگاه آمریکایی منطقی نباشد، اما راههایی وجود دارد که این مسیر را نوآورانه و متفاوت سازد.
برای نمونه، میتوان نشان داد که یکی از شرکتکنندگان در واقع یک مأمور مخفی پلیس است که با هدف کشف پشتپردههای مسابقه وارد شده است.
برنامهریزی اولیه برای پایان سریال بازی مرکب این بود که گیهون زنده بماند و در آمریکا با دخترش دیدار کند، اما در نسخه نهایی، این-هو به لسآنجلس رفت و با گا-یئونگ تماس گرفت و در نهایت با مسئول جذب بازیکنان روبهرو شد.
در نتیجه، شخصیت لی بیونگ-هون اکنون به عنوان حلقه اتصال اصلی بین نسخه اصلی و احتمالی اسپینآف آمریکایی عمل میکند.
همچنین، داستان فرانتمن هنوز پایان نیافته است، بهویژه چون او هیچگاه فرصت گفتگو با جون-هو پس از رویدادها را نداشته است.
مرگ گیهون و روحیهی مقاوم او بیتردید بر این-هو تأثیر گذاشته است، بهطوری که خودش مطمئن شد پول به دختر گیهون برسد.
ما هنوز نمیدانیم باورهای این-هو تغییر کردهاند یا خیر، اما نحوهی بازی لی بیونگ-هون در صحنهی پایانی این حس را منتقل میکرد که شاید فرانتمن برای اولین بار پس از پیوستن به بازیها توسط ایلنام، دچار تردید شده است.
اگر این فرض درست باشد، میتوان تصور کرد که در اسپینآف آمریکایی، این-هو دوباره ظاهر شود، اینبار به عنوان یک ضدقهرمان که هدفش پایان دادن همیشگی به این سازمان است.
لی بیونگ-هون نهتنها در کره، بلکه در هالیوود نیز سابقهای قوی دارد، و دیدن بازگشت او به نقشاش در بازی مرکب در قالب یک سریال آمریکایی واقعاً هیجانانگیز خواهد بود.