رونین و آربیتروم همراستا برای آینده بازیهای بلاکچین تا ۲۰۲۶
آربیتراوم و رونین در راه همسویی با اتریوم: توسعه زنجیره لایه دوم برای بازیهای بلاکچین تا ۲۰۲۶
پیشنهاد ساخت Ronin L2 بر بستر Arbitrum Orbit تا ۲۰۲۶، همسویی کامل با اتریوم و تقویت زیرساختهای بازیهای بلاکچین.

پیشنهادی جدید مطرح شده است که ساخت Ronin L2 را به عنوان زنجیرهای در قالب Arbitrum اوربیت (Orbit) پیشنهاد میدهد. هدف این است که تیم Ronin در مسیر انتقال زنجیره بازی خود به یک لایه ۲ کامل و همراستا با اتریوم (Ethereum) قرار گیرد و این انتقال تا سال ۲۰۲۶ تکمیل شود.
بر اساس این طرح، ارپیترام (Arbitrum) به دلیل جایگاه منحصربهفرد خود در اکوسیستم، در کمک به رونین نقش مهمی ایفا میکند، به ویژه که این پروژه قصد دارد به سمت بازگشت به شبکه اتریوم حرکت کند. با توجه به دارا بودن بخش dedicated در حوزه وب۳ بازی، پیشنهاد ساخت رونین به عنوان لایه ۲ روی زنجیره اوربیت، نشاندهنده نقش فراتر از یک شریک فنی است.
پروژه رونین L2 بر روی زنجیره اوربیت با توکن RON پشتیبانی میشود و از طرف Ventureهای بازی ارپیترام حمایت میگردد. این توسعه، نشانگر تمرکز ارپیترام بر گسترش حضور در حوزه بازیهای بلاکچین و تقویت ارتباط با پروژههای فعال در این حوزه است.
چرا انتخاب آربیتروم اوربیت؟
پروژه رونین (Ronin) با بهرهگیری از پشتیبانی بومی برای توکن RON به عنوان Gas، سرعت تراکنشها، قابلیت شخصیسازی، حاکمیت خودمختار و بهبود درآمد حاصل از کارمزد برای اعتبارسنجان، ارتقاء خواهد یافت.
در این میان، آربیتوم اوربیت (Arbitrum Orbit) تنها زنجیره لایه دوم (L2) بر بستر اتریوم است که تمامی چهار قابلیت اکوسیستم را بدون نیاز به راهکارهای جایگزین، هک یا کاهش قابلیت ارتقا ارائه میدهد.
این توسعه به کاربران رونین امکان بهرهمندی از مزایای لایه دوم آربیتوم، از جمله تراکنشهای فوری و حمایت از جامعه بازیها را فراهم میکند. در نتیجه، این همکاری میتواند روند پذیرش بازیهای وب۳ را برای رونین تسریع کند و در نهایت منجر به همگرایی بیشتر در اکوسیستم اتریوم شود.
همچنین، توکن بومی رونین (RON) در این پروژه از افزایش کاربرد و استفاده در شبکه لایه دوم بهرهمند خواهد شد.
رونین پیش از انتقال به اتریوم
در سال ۲۰۲۱، رمین (Ronin) به عنوان یک لایه-یک بلاکچین راهاندازی شد که توسط شرکت اسکای مایویس (Sky Mavis) توسعه یافته است. هدف اصلی از طراحی این بلاکچین، رفع چالشهای مربوط به مقیاسپذیری در پلتفرم اکسی اینفینتی (Axie Infinity) بود. در ابتدا، رمین با الگوریتم اجماع proof-of-authority (اثبات اعتبار) فعال شد و در سال ۲۰۲۳، به تدریج به مدل delegated proof-of-stake (اثبات سهام وکالتی) منتقل گردید.
این زنجیره سازگار با EVM (ماشین مجازی اتریوم) امکانات متعددی را برای توسعهدهندگان بازی فراهم میکند و از جمله ادغام راهکارهای اکوسیستم مانند پروتکل همپوشانی زنجیرهای Chainlink برای امنیت و انتقال توکنهای چندزنجیرهای بهرهمند است. رمین همچنین از توکنهای غیرقابل تعویض (NFT) و برنامههای مالی غیرمتمرکز (DeFi) در زنجیرههای مختلف پشتیبانی میکند.
از جمله تحولات اخیر شبکه، راهاندازی پروژه Open Ronin از طریق پروژه لوویوزا (Leviosa) است که این اقدام، رمین را از مدل صرفاً متمرکز بر بازی به سکویی چندمنظوره برای قراردادهای هوشمند در حوزه دیفای، زیرساخت و برنامههای مصرفکننده تبدیل کرد.
انتقال رمین به عنوان یک لایه-دو (L2) بر بستر اتریوم، بخشی از هدف این تیم است که قصد دارد «موتور بازیسازی اتریوم» را توسعه دهد و نقش مهمی در گسترش کاربردهای گیمیفیکیشن در اکوسیستم اتریوم ایفا کند.
منبع: کریپتو.نیوز