کد خبر: 9287

توقیف هوشمندانه «سووشون» یا ترفند تبلیغاتی مسئولان؟

توقیف سریال «سووشون» یا ترفند تبلیغاتی هوشمندانه؟ تحلیل شریعتمداری درباره کلک رسانه‌ای

تحلیل حسین شریعتمداری درباره توقیف سریال سووشون و ترفند تبلیغاتی هوشمندانه در بهره‌برداری از سادگی مسئولان برای جذب مخاطب

توقیف سریال «سووشون» یا ترفند تبلیغاتی هوشمندانه؟ تحلیل شریعتمداری درباره کلک رسانه‌ای

حسین شریعتمداری در ستون گفت و شنود خود، توقیف سریال سووشون را یک ترفند و کلک تبلیغاتی توصیف کرد که با بهره‌گیری از سادگی و ناآگاهی مسئولان صورت گرفته است.

بر اساس گزارش‌ها، سریال «سووشون» به دلیل وجود صحنه‌های ضداخلاقی و ترویج فساد از سوی قوه قضائیه توقیف شد و شبکه نمایش خانگی نیز به دلیل عدم اجرای تعهدات قانونی بسته شد.

تهیه‌کنندگان این سریال ظاهراً از یک فریب هوشمندانه استفاده کرده‌اند. آن‌ها می‌دانستند که این سریال با صحنه‌های فسادآمیز و غیراخلاقی توقیف خواهد شد و خبر این توقیف در سطح گسترده پخش می‌شود. سپس با حذف صحنه‌های ضداخلاقی، اجازه نمایش آن صادر می‌شود. این اقدام، به نوعی سوءاستفاده از سادگی و بی‌توجهی مسئولان است تا خبر توقیف به یک تبلیغ غیرمستقیم و جذب‌کننده تبدیل گردد، و کنجکاوی مخاطبان را برانگیزد و آن‌ها را به تماشای سریال ترغیب کند؛ همانطور که در نمونه‌های قبلی مشاهده شده است. همچنین، صحنه‌های حذف‌شده که در فضای مجازی منتشر شده‌اند، نشان‌دهنده این ترفند است.

دیدگاه شما
پربازدیدترین‌ها
آخرین اخبار