رکورد عشق و عاشقی در «یزدان» شکسته شد؛ تبلیغات شهرداری و سریال سفارشی
«رکورد سرعت عشق و عاشقی در سریال «یزدان» شکسته شد؛ کارگردانی منوچهر هادی و تبلیغات شهرداری تهران در نقشآفرینی کمنظیر»
سریال «یزدان» با داستان ضعیف و تبلیغات مستقیم شهرداری تهران، هنر و درام را فدای اهداف تجاری و سیاسی کرده است.

در این داستان، امیرعلی (دارا حیایی) در تلاش برای جلب رضایت پدر یزدان و بخشش او، از مهری (فاطیما بهارمست) درخواست ازدواج کرد و گفت: «با من ازدواج کن!» این اتفاق پس از آن رخ داد که مهری در پاسخ به امیرعلی گفت: «تو پسر خوبی هستی. هر چه از من میخواهی، جز رضایت نخواهم داد.»
آنها در شهر گرد هم آمدند، گفتگو کردند و در نهایت مهری در حین انجام کار، یک دستمال کاغذی حاوی برگ گل سرخ به امیرعلی داد. این نوع پاسخ دختران به خواستگاری در سریالهای تلویزیونی نمونهای جدید است. به نظر میرسد «یزدان» قصد دارد الگوی ازدواج آسان و این نوع دیدگاهها را ترویج کند، بدون آنکه به اهمیت و خطیر بودن ازدواج اشاره کند و هشدار دهد که برخورد سطحی و ناگهانی بر پایه عشق ممکن است به نتایج تلخی منجر شود. در واقع، تلویزیون بیشتر به دنبال افزایش آمار ازدواج است تا فرهنگسازی صحیح در این زمینه.
صحنهای با دستمال و گل سرخ در محل کار مهری، یعنی سامانه ۱۳۷ شهرداری، اتفاق میافتد؛ این تنها برای تبلیغ بیشتر شهرداری تهران و جذب سرمایهگذاری در سریال است. قبلاً هم اشاره کردیم که داستان «یزدان» ضعیف است و هدف اصلی آن ترویج تبلیغات برای شهردار فعلی تهران است. برای نمونه، در قسمت دهم، شاهد تبلیغ غیرحرفهای و ناپسندی برای شهر پرند و مترو در قالب سریال بودیم.
اگرچه ساخت سریالهای سفارشی ایرادی ندارد، اما باید با ظرافت و مهارت انجام شود. کارگردان، منوچهر هادی، و تیمش در سریال «یزدان»، هنر و درام را فدای منافع و اهداف تبلیغاتی شهرداری تهران کردهاند.