دوقلوهای برتر کنکور ۱۴۰۲ راز موفقیت در حفظ قرآن و تربیت مذهبی
دوقلوهای برتر کنکور ۱۴۰۲ با رتبههای ۵ و ۶: راز موفقیت در حفظ قرآن، نهجالبلاغه و تربیت مذهبی
دوقلوهای برتر کنکور ۱۴۰۲ با رتبههای ۵ و ۶، راز موفقیت در حفظ قرآن، نهجالبلاغه و تربیت مذهبی، تکیه بر خانواده، مدرسه سمپاد و ایمان عمیق
فاطمه و زهرا ناطقی، دوقلوهای برتر کنکور سراسری رشته انسانی با رتبههای ۵ و ۶، در مدرسه سمپاد تیزهوشان اسلامشهر تحصیل کردهاند.
این دو خواهر نخبه به همراه پدرشان در برنامه "صبح بخیر ایران" شبکه یک سیما حضور یافتند و درباره عوامل موفقیتشان، به ویژه تأثیر قرآن و نهجالبلاغه در مسیرشان، صحبت کردند.
ناطقی، پدر این دوقلوهای برتر، درباره روند تحصیل دخترانش گفت: فاطمه و زهرا تنها در همان مدرسه درس خواندهاند و هیچ کلاس کنکوری یا متفرقهای نرفتهاند؛ تنها در اردوهای مدرسه شرکت میکردند. او افزود مدیریت مدرسه، کادر معلمان، مشاوران و مربیان دلسوز، رمز موفقیت دخترانش است و حمایتهای خانواده، به ویژه مادرشان، نقش مهمی در این راه ایفا کرده است. از سن پنج سالگی، فاطمه و زهرا قرآن را آموزش دیده و همواره برای حفظ قرآن و نهجالبلاغه در زندگی تلاش کردهاند.
پدر این دوقلوها تأکید کرد که خود او نیز در حفظ قرآن و نهجالبلاغه نقش داشت و در بخش عقیدتی ـ سیاسی محل کارش، امکاناتی فراهم شده بود تا دخترانش در این مسیر کمک بگیرند، اما نقش اصلی در حفظ قرآن بر عهده مادرشان بود.
وی همچنین از تماس یکی از همکارانش در ارومیه خبر داد که موفقیت دخترانش را اطلاع داد و گفت در ابتدا احساساتی شده و سپس با خانواده تماس گرفتند. خانواده آنها ششنفره است و سبک زندگیشان عادی و مشابه دیگر خانوادهها است. دختران او علاقه زیادی به مسائل فرهنگی و مذهبی دارند و در هیئت محبانالمهدی(عج) اسلامشهر رشد کردهاند. در سال گذشته، به عتبات عالیات سفر کردهاند و در مسیر سفر، همچنان به مطالعه و درس خواندن ادامه دادهاند؛ امسال نیز پس از کنکور، راهی سفر اربعین شدند.
فاطمه ناطقی در برنامه "صبح بخیر ایران" تأکید کرد که پدر و مادرشان تأثیر زیادی در موفقیتشان داشتند، اما کلام قرآن و نهجالبلاغه حقیقتاً در زندگیشان اثرگذار بوده است. او با استناد به حدیث امام علی(ع)، گفت: «پایینترین علم، زبان است و بزرگترین علم، آن است که در جوارح و ارکان ظاهر شود.»
زهرا ناطقی نیز اظهار داشت که جنگ ۱۲ روزه تأثیر منفی بر درسخواندنشان نداشت بلکه انگیزه و انرژی بیشتری برای تلاش به آنها داد. او افزود: از صبح تا شب، مشغول مطالعه بودند و در این دوره، شعر و نهجالبلاغه میخواندند و حتی روی دیوار مینوشتند. نگرانی آنها بیشتر کشور و مملکت بود تا درس. او در ادامه گفت: موفقیت در کنکور هدف اصلی نبود، بلکه میخواستند در رشتهای مفید و دانشگاهی معتبر تحصیل کنند تا بتوانند در آینده به جامعه خدمت کنند.