ده فیلم ترسناک بیوقفه که از ابتدا تا پایان میترسانند
ده فیلم ترسناک از ابتدا تا پایان شما را میترسانند: بهترین فیلمهای وحشت بیوقفه برای عاشقان ژانر
ده فیلم ترسناک بیوقفه از شروع تا پایان برای عاشقان ژانر وحشت، تجربهای هیجانانگیز و ترسناک بیپایان

برخی از بهترین فیلمهای ترسناک دارای فراز و نشیبهای متعددی هستند که تنش را به اوج میرسانند و لحظات شوکآور و ناگهانی (جامپاسکر) را در زمان مناسب رقم میزنند. مدتهاست ثابت شده است که ایجاد فضایی مناسب برای لحظات وحشتناک در ساخت یک فیلم ترسناک بینقص امری ضروری است. با این حال، برخی کارگردانان تلاش میکنند با طراحی داستانهایی که از سکانسی ترسناک آغاز میشوند و تا پایان، این فضای ترس را حفظ میکنند، این مفهوم را به چالش بکشند. ساخت فیلمی که از ابتدا تا انتها ترسناک باشد، بیتردید کاری نادر است، اما در ادامه، ده فیلم ترسناک را معرفی میکنیم که در طول روایت خود، تماشاگران را در حالت نیمخیز نگه میدارند.
ده فیلم هیجانانگیز و ترسناک که از شروع تا پایان شما را میترسانند
- ۱۰- ترسیده (۲۰۱۷)
- ۹- Rec (۲۰۰۷)
- ۸- غم و اندوه (۲۰۲۲)
- ۷- Haze (2005)
- ۶- فیلم "باش من گربه: فیلمی برای آن" (۲۰۱۵)
- تیراندازی زنجیرهای در تگزاس (۱۹۷۴)
- آخرین شیفت (۲۰۱۵)
- ۳- در طبیعت خشن (۲۰۲۴)
- داخل (۲۰۰۷)
- ۱- When Evil Lurks (۲۰۲۳)
۱۰- ترسیده (۲۰۱۷)
این فیلم با شروعی ترسناک، مرگ وحشیانه یک مرد را توسط یک موجود فراطبیعی نشان میدهد و از این صحنه برای نفرین کردن ساکنان محله استفاده میکند. این نفرین شامل مادر جوانی است که پس از تصادف با اتوبوس پسرش را از دست میدهد و مرد دیگری که تحت تأثیر موجودی بلندقد و ترسناک قرار گرفته است. پلیس و بازرسان امور ماوراءالطبیعه به محل حادثه فراخوانده میشوند تا منبع این شر بیپایان را که جامعه را در هراس فرو برده، کشف کنند.
فیلم ترسناک «وحشت زده» پر از صحنههای خشونتآمیز است که بر صفحه نمایش ظاهر میشوند. با این حال، با تغییر مداوم بین رویدادهای ترسناک مختلف، حس مداوم ترس و ناراحتی را در تماشاگران ایجاد میکند. تصویری از بازگشت کودکی در قالب جسدی پوسیده بر سر میز شام، فضایی ویرانگر و تکاندهنده است. همچنین، این اثر به طور مؤثر از تکنیکهای ترس پرشی (جامپ اسکر) بهره میبرد و با استفاده از اتمسفر و خونریزی، برخی از صحنههای شوکهکننده در ژانر وحشت را خلق میکند. این فیلم نشان میدهد که در حوزه ترسناک بودن، از ابتدا تا انتها در حد و اندازههای خود باقی میماند.
۹- Rec (2007)
یک تیم فیلمبرداری تلویزیونی در حال دنبال کردن گروهی از آتش نشانان است که در ماموریتی روزمره قرار دارند. آنها به یک ساختمان مسکونی وارد میشوند، جایی که زنی درخواست کمک کرده است. به محض ورود، تیم با واقعیت نگرانیبرانگیزی روبرو میشود: ممکن است یک بیماری زامبیمانند در حال گسترش در سراسر ساختمان باشد. با قرنطینه شدن منطقه، تیم فیلمبرداری، آتش نشانان و چند مستأجر باید تلاش کنند از حملات بیامان انسانهایی که تبدیل به زامبی شدهاند، جان سالم به در ببرند.
فیلمهای [Rec] و ادامه آن [Rec] 2 نقش مهمی در شکلگیری زیرژانر ویدیو پیدا شدن مدرن در ژانر وحشت ایفا کردند. این فیلمها ترسی مداوم و نزدیک، و به صورت شخصی، را ارائه میدهند، که بر خلاف سبکهای پیشین این ژانر است. ساختار داستان در ابتدا مختصر و سرراست است و تنها وسیلهای برای رسیدن به وحشتی است که پس از شروع، فروکش نمیکند. همانطور که در طول فرنچایز، قطعات مختلف کنار هم قرار میگیرند، جذابیت و رمزآلود بودن داستان فیلم، امکان بازگشت مجدد به نسخه اصلی و لذت بردن از نبوغ وحشتآمیز آن را فراهم میآورد.
۸- غمانگیزی (۲۰۲۲)
در یک شهر، ناگهان شیوع بیماری مرموزی رخ میدهد که باعث میشود افراد مبتلا تمایلات انحرافی و خشونتآمیز خود را بدون کنترل ابراز کنند. این وضعیت منجر به هرج و مرج کامل میشود. در میان این آشوب، دو زوج در دو طرف شهر گرفتار میشوند و باید در این منظره پر از هرج و مرج و ترس، تلاش کنند زنده بمانند و یکدیگر را پیدا کنند.
"بیامان و بیپرده" یکی از خونینترین و در عین حال تاثیرگذارترین فیلمهای ترسناک ساخته شده است. این فیلم نه تنها به خاطر صحنههای شوکآورش، بلکه به دلیل تمرکز بر داستان والدین جدا افتاده، توانسته است مخاطب را با سرنوشت این دو شخصیت همذاتپنداری کند و احساساتی شدن درباره آنها را برانگیزد. این تعادل تاثیرگذار، در ابتدای فیلم توسط کارگردان راب جباز به خوبی نشان داده میشود، جایی که مجموعهای از درگیریهای خشونتآمیز در خیابانهای شلوغ تایپه به تصویر کشیده شده است.
۷- Haze (2005)
در فیلم Haze، مردی در یک هزارتوی مرموز از خواب بیدار میشود و نمیتواند هویت خود یا چگونگی ورودش به این مکان را به خاطر آورد. این فضا، که به شدت کلاستروفوبیک است، او را وادار میکند از میان حوضچههای پر از خون عبور کند، دندانهایش را بر روی میلههای فلزی فشار دهد و از راهروهای باریک و ناهموار عبور کند، به طوری که زنده ماندن در این محیط تبدیل به کابوسی زنده میشود. در نهایت، او با فرد دیگری مواجه میشود که او هم در همان هزارتو گرفتار است و دچار فراموشی و از دست رفتن حافظه شده است. این دو تلاش میکنند تا هویت خود و دلیل قرار گرفتن در این مکان مرموز را کشف کنند.
این هزارتوی ترسناک، با تمرکز بر احساس ناراحتی و رنج، هدف از شکنجه و آزار کسانی که در آن گرفتار شدهاند را دنبال میکند. این فیلم ترسناک از همان ابتدا سعی دارد حس رمز و راز و بیرحمی این مجازات را در بیننده برانگیزد. داستان به تدریج اسرار درونی خود را فاش میکند و رویکردی انتزاعی در روایت دارد. با این حال، بخش عمدهای از فیلم بر نماهای نزدیک از عبورهای خونین و شکنجهآمیز در فضاهای محدود تمرکز دارد. در کمتر از یک ساعت، Haze تماشاگر را در معرض وحشتی بیوقفه قرار میدهد، از ابتدا تا پایان.
6- فیلم "باش من، گربهای برای آنه" (2015)
آدریان توفی، کارگردان نوظهور، دچار وسواس عمیقی میشود که خواهان بازی آن هاتاوی در فیلمش است. او این وسواس را با استخدام بازیگران محلی برای ایفای نقش او در فیلمهایش تقویت و سرگرم میکند. اما زمانی که تنها با آنها مواجه میشود، شروع به قتل آرام و شکنجهآمیز آنها مینماید.
توفی، در کارگردانی این فیلم، بر وسواس ناسالم یک مرد نسبت به آن هاتاوی تمرکز دارد و نتیجه، اثری ترسناک در زیرژانر ویدیوهای پیدا شده در ژانر وحشت است. ترس مداوم فیلم ناشی از بازی تند و تیز توفی در نقش یک شخصیت عجیب و غریب است که بر هدف خاصی متمرکز شده است. دیالوگهای او اغلب آزاردهنده است و منجر به لحظاتی از ظلم و ستم شدید بر کسانی میشود که اسیر او میشوند. تکرار مداوم چرخه جنون و قتل، فیلم را از ابتدا تا انتها هولناک و تکاندهنده میسازد، چیزی که «گربه من باش» را به یک اثر ترسناک و تأثیرگذار تبدیل میکند.
۵- کشتار با ارهبرقی تگزاس (۱۹۷۴)
فیلم The Texas Chain Saw Massacre، که در زمان اکرانش انقلابی و هنجارشکن بود، استانداردهای معمول ژانر ترسناک را با روایت پر از وحشت بیوقفه خانوادهای از قاتلان آدمخوار به چالش کشید.
در مسیری که امروزه به عنوان یکی از بیبدیلترین نمونههای این ژانر شناخته میشود، کارگردان توبی هوپر، بازیگران و تیم تولید، برای ساخت این اثر، خود را در شرایطی بسیار سخت و واقعی قرار دادند، خطراتی جدی برای جان افراد به وجود آوردند و لحظاتی واقعاً هولناک و ترسناک را به تصویر کشیدند. فیلم کشتار با اره برقی در تگزاس، دههها پس از انتشار، همچنان به عنوان یک اثر نمادین در دنیای وحشت باقی مانده و تمرینی بیوقفه در حوزه خشونت و بیرحمی محسوب میشود.
آخرین شیفت (۲۰۱۵)
یک افسر پلیس تازهکار به نام جسیکا لورن (جولیانا هارکاوی) وظیفه نگهبانی در یک پاسگاه پلیس در حال انحلال را بر عهده دارد، شغلی که تنها نیازمند حضور فیزیکی در محل و انتظار برای روز بعد است. اما به زودی، او تماسهایی از یک زن بیپناه دریافت میکند که ادعا دارد زندانی فرقهای است که رهبر آن مدتها پیش فوت کرده است. این تماسها منجر به بروز رویدادهایی میشود که به گذشته او، یک فرقه قدیمی و رابطه پیچیدهاش با پدرش مرتبط است؛ پدری که او نیز در نیروی پلیس خدمت کرده است.
فیلم «آخرین شیفت» با فاش کردن قسمتهایی از داستان در فضایی پر از ترس و وحشت، یک معمای هیجانانگیز و مرموز را پیش میکشد. کارگردان، آنتونی دیبلاسی، با ایجاد لحظاتی مملو از تنش و ناخوشایند، تماشاگر را درگیر یک بازی حدس زدن دائم میکند. علاقهمندان به فیلمهای ترسناک با موضوع فرقههای مذهبی، از ارجاعات به پروندههای معروفی مانند خانواده منسون که بخش مهمی از گذشته جسیکا لورن را تشکیل میدهد، لذت خواهند برد. دیبلاسی در ادامه، فیلم «مالوم» را ساخته است که به عنوان دنبالهای بر این اثر، در مقایسه با فیلم اصلی چندان موفق نیست اما همچنان ارزش تماشا دارد.
۳- در طبیعت خشن (۲۰۲۴)
وقتی گروهی از نوجوانان در جنگلی تاریک و ویران، گردنبندی را از بالای برجی فروریخته میدزدند، ناخواسته قاتلی وحشی به نام «جانی» را بیدار میکنند. در فضای خشن و بیرحمانه طبیعت، داستان از دیدگاه جانی روایت میشود و بینندگان در نقش او قرار میگیرند، در حالی که او قربانیان مختلف را تعقیب و در خونینترین و بیرحمانهترین شکل ممکن به قتل میرساند. پس از مدتی، افسانه جانی شکل میگیرد و بر ترس و وحشت حاکم میشود.
در فیلم «In a Violent Nature»، ارتباط عمیقی با مخاطب برقرار میشود و او را در حالت مداوم ناراحتی و احساس شکست غوطهور میسازد، و در ادامه فضای خستهکننده و درمانده را به تصویر میکشد. این اثر زمانی تأثیرگذار است که رویکردی تجربی در پیش گرفته و تلاش میکند ژانر مرسوم را شکسته و نوآوری کند. اما بودن در کنار قاتل در حال انجام جنایات خشن، میتواند برای کسانی که قصد دارند در این فضای تاریک غوطهور شوند، تجربهای بسیار تکاندهنده و هولناک باشد. این فیلم توسط طرفداران ژانر وحشت به عنوان اثری همزمان ترسناک و گاهی کسلکننده توصیف شده است، اما بهترین قضاوت را میتوان پس از تماشای آن ارائه داد.
۲- Inside (۲۰۰۷)
زن بیوهای به نام سارا (آلیسون پارادیس) در آخرین مراحل بارداری قرار دارد و تلاش میکند با تولد فرزندش و کاهش وزن ناشی از آن کنار بیاید. ناگهان، مهمانی مرموز وارد خانهاش میشود و شب او را به صحنهای پر از ترس و وحشت تبدیل میکند. در حالی که سارا برای نجات جان فرزندش مبارزه میکند، متوجه میشود که مهمان مرموز قصد دارد بچهاش را از رحمش بیرون بکشد و با خود ببرد.
این فیلم نمایشی از وحشت شدید و بیوقفه سینمای فرانسه است که در قالب فیلمهای ترسناک با اکشن بالا، تجربهای ماندگار و پرتنش را ارائه میدهد. داستان ساده اما تاثیرگذار درباره مبارزه یک زن برای نجات فرزندش، لحظات دائماً ترسناک و پرخشونت را رقم میزند. خشونتهای بصری و شدت صحنهها از ابتدا تا انتها، این فیلم را برای تماشاگران نازکدل مناسب نمیسازد، اما برای دوستداران سینمای مرز شکن، Inside اثری فراموشنشدنی است. بازی بینظیر بئاتریس دال در نقش مزاحم و دزد بچه، یکی از بخشهایی است که در خاطره بینندگان باقی خواهد ماند.
۱- When Evil Lurks (۲۰۲۳)
در این داستان، دو برادر مأمور میشوند تا مردی را که به شکلی ترسناک و باد کرده، از خانهای بیرون بیاورند؛ نمادی از نفرینی که مدتها ساکنان آن منطقه را درگیر کرده بود. اما زمانی که این موجود نفرتانگیز را منتقل میکنند، حادثهای رخ میدهد که منجر به آزاد شدن یک هویت شیطانی میشود. این رویداد نفرینی را در میان اهالی یک شهر کوچک به راه میاندازد، جایی که شیطان در هر لحظه در کمین است و بدنهایشان را برای اهداف شیطانی خود کنترل میکند.
کارگردان این اثر، دیمین روگنا، فیلم «وحشت زده» را با یک اثر ترسناک آغاز کرد و با فیلم «شیطان در کمین است» آن را به پایان رساند. روگنا یکی از کارگردانان برجسته در ژانر وحشت است که داستانهایی بسیار آزاردهنده و فراطبیعی را با بیپروایی و بیرحمی روایت میکند. تماشای این فیلم هیچ فرصتی برای استراحت نمیگذارد، زیرا داستان از تلاش برای رهایی از دست یک بدن متورم و روح شیطانی شروع میشود و بلافاصله به یک نفرین تبدیل میگردد که ساکنان یک شهر کوچک را درگیر میکند. نکته قابل توجه و تکاندهنده در مورد آثار روگنا این است که او شیطانی خلق میکند که بر اساس هیچ قاعدهای عمل نمیکند و بین قربانیان خود تبعیض قائل نمیشود.