نیل دراکمن از فصل سوم The Last of Us کنارهگیری کرد
نیل دراکمن از کنارهگیریاش از فصل سوم سریال The Last of Us و آینده پروژههای مهم ناتیداگ خبر داد
نیل دراکمن از کنارهگیری در فصل سوم سریال The Last of Us و تمرکز بر پروژههای ناتیداگ خبر داد.

سریال The Last of Us بر اساس بازی ویدیویی محبوب و دو قسمتی با همین نام ساخته شده است که در سال ۲۰۱۳ عرضه شد. شبکه HBO این بازی را به صورت یک سریال هفتگی اقتباس کرد، در نقش جوئل میلر پدرو پاسکال ظاهر میشود و بلا رمزی نقش الی را ایفا میکند.
این سریال با استقبال بسیار خوبی روبرو شد و امتیاز ۹۶ درصد را در وبسایت Rotten Tomatoes کسب کرد. فصل دوم با وجود برخی انتقادات، به ویژه درباره حضور محدود کیتلین دیور در نقش ابی که با توجه به اهمیت شخصیت او عجیب به نظر میرسید، همچنان امتیاز ۹۱ درصد را در همان وبسایت دریافت کرد.
فصل سوم این سریال در حال سفارش است، اما دراکمن در طول تابستان از سمت خود کنارهگیری کرد. او در مصاحبهای با ورایتی درباره دلایل این تصمیم توضیح داد. دراکمن گفت که در ابتدا، درگیر ساخت سریال به شدت دشوار بود، اما اکنون روند کار مشخص شده است و او احساس میکند زمان مناسبی برای بازگشت کامل به ساخت بازیهای ویدیویی است.
وقتی درباره زمانبندی ترک او پرسیده شد، دراکمن توضیح داد که پس از اتمام تبلیغات فصل دوم و قبل از شروع فرآیند نوشتن فصل سوم، وضعیت را بررسی کرده و تصمیم گرفته است که بهتر است در استودیوی ناتیداگ باقی بماند.
او نقش مهمی در فصل دوم داشت، از جمله در نوشتن و کارگردانی چند اپیزود، اما نگران بود که بتواند همان سطح مشارکت را در فصل سوم تکرار کند. دراکمن تأکید کرد نقش او در فصل سوم تنها نظارت کلی بر پروژه است و دیگر در جزئیات وارد نمیشود.
وظیفه او هدایت کلی پروژه است تا سریال بهترین شکل ممکن پیش برود. او امیدوار است که فصل جدید همانند فصل اول، که آن را «استاندارد طلایی» برای اقتباسهای بازیهای ویدیویی میداند، وفاداری کامل به منبع اصلی حفظ شود. او گفت:
ما دادههایی داریم که نشان میدهد مخاطبان سریال ابتدا آن را تماشا کردهاند و سپس به سراغ خرید پلیاستیشن یا نسخه رایانهای رفته و بازی The Last of Us را تجربه کردهاند. این سریال نقش مهمی در ورود آنها به مدیومی ایفا کرده است که من بسیار به آن علاقهمندم. با این حال، این فرآیند بسیار پرچالش بود و من به شدت درگیر جزئیات فصل اول برای راهاندازی پروژه بودم، در عین حال لازم بود که فصل دوم و داستان بازی دوم نیز در جریان قرار بگیرند، زیرا من رابطه عمیقی با آن روایت دارم. اکنون احساس میکنم مسیر مشخص شده و زمان آن رسیده است که به همان چیزی برگردیم که همه چیز از آن آغاز شد، یعنی تمرکز کامل بر روی بازیهای ویدیویی. البته پروژههای دیگری نیز در دست اقدام است و به زودی میتوانیم خبرهای بیشتری را اعلام کنیم. در همان زمانی که قرار بود اتاق نویسندگان فصل سوم آغاز به کار کند، نگاهی به آینده انداختم و ارزیابی کردم که فصل بعد چه مسیری را طی خواهد کرد. با توجه به تمام پروژههای مختلف The Last of Us که در حال انجام آنها بودم و همچنین بازیهای دیگری که در دست توسعه دارم، به این نتیجه رسیدم که پروژه اصلی که بیشترین زمان را میطلبد، بازی Intergalactic: The Heretic Prophet است، آیپی جدید ما برای ناتیداگ و پلیاستیشن. بنابراین احساس کردم اگر در سطحی بالاتر فعالیت کنم، میتوانم مسئولیتهایم را بهتر مدیریت کنم. بسیار سخت بود که در فصلهای ۱ و ۲ همانند یک شورانر مشارکت داشته باشم در حالیکه همزمان باید مدیریت استودیو و نویسندگی و کارگردانی یک بازی را بر عهده میداشتم. از کسانی که در ناتیداگ در غیاب من برای کار روی فصل دوم وارد میدان شدند، واقعاً قدردانی میکنم. بهخصوص، زمان زیادی صرف اپیزود ۲۰۶ کردم، از تهیه و نگارش گرفته تا کارگردانی آن. مطمئن نبودم بتوانم دوباره چنین انرژیای بگذارم. بنابراین، زمانی که فعالیتهای تبلیغاتی به پایان رسید و ما در آستانه شروع فصل سوم قرار داشتیم، بهترین فرصت برای بازنگری در همه چیز بود. در طول کار روی فصل دوم، درباره باقیمانده بخشهایی که باید اقتباس میشدند، گفتگو کردیم، چون میدانستیم نمیتوانیم همه چیز را در همان فصل به پایان برسانیم و باید با یک صحنه معلق پایان دهیم. همانطور که گفتم، حالا نقش من نظارت کلی است. گرچه دلم برای درگیر شدن در جزئیاتی مانند جلوههای ویژه یا یادداشتگذاری روی فیلمنامه تنگ میشود، اما وظیفه من در سطح راهبری باقی میماند. هدف من برای فصل سوم این است که مطمئن شوم این فصل به اندازه فصل اول عمیق و وفادار ساخته میشود، چون آن را استاندارد طلایی چنین اقتباسهایی میدانم. بنابراین، مشارکت من در این پروژه در همین سطح کلان باقی خواهد ماند.
دراکمن یکی از اصلیترین خالقان بازی The Last of Us است و حضور او در نسخه تلویزیونی برای طرفداران بسیار آرامشبخش بود، زیرا این امر نشان میداد که HBO احتمالاً اقتباسی وفادار به منبع اصلی ارائه خواهد داد.
اگرچه فصل دوم با نقدهای منفیتری روبرو شد، اما همچنان امتیاز بالایی در Rotten Tomatoes دارد و این نشان میدهد که دراکمن در نقش خالق، شورانر، نویسنده و کارگردان، نقش خود را به خوبی ایفا کرده است. مسئولیت چنین وظیفهای برای یک فرد در پروژهای تلویزیونی بسیار سنگین است، و با توجه به اینکه او همزمان در استودیوی ناتیداگ نیز فعالیت داشت، نشان میدهد فشار زیادی بر او وارد شده است.
اگر او همچنان در پروژه The Last of Us باقی میماند، ممکن بود دچار فرسودگی شغلی شود که این موضوع میتوانست به سلامت روانی و کیفیت سریال آسیب برساند. هیچکس نمیتواند او را بابت این تصمیم سرزنش کند، زیرا او گزینهای را برگزید که از نظر شخصی و حرفهای برایش بهترین بود.
تولیدکنندگان همواره میتوانند در صورت نیاز، برای مشورت یا راهنمایی درباره بهترین روشهای اقتباس از داستان، به او مراجعه کنند، به ویژه در مورد پیامدهای پایانبندی فصل دوم. اگرچه ساخت فصل آینده بدون حضور مستقیم دراکمن انجام میشود، اما خروج او فرصت را برای تهیهکنندگان و نویسندگان فراهم میکند تا ادامهای رضایتبخش خلق کنند، که علاوه بر حل معمای پایان فصل دوم، پیشینه شخصیت ابی را نیز که در آخرین لحظات آن فصل اشاره شد، به تصویر بکشد.