عشق بیپایان جمشید اسماعیلخانی به گوهر خیراندیش
عشق بیپایان جمشید اسماعیلخانی به گوهر خیراندیش: روایت محبت، هنر و خاطرات ماندگار از فیلم «بانو»
گوهر خیراندیش در مراسم اکران مجدد «بانو» از خاطرات هنری، نقشهای متفاوت و محبت بیپایان همسرش جمشید اسماعیلخانی سخن گفت.

حضور یاد هنرمندان فقید در مراسم اکران مجدد فیلم «بانو»
در اکران مجدد فیلم «بانو»، گوهر خیراندیش با اشاره به هنرمندان فقید این اثر سینمایی، از جمله بیتا فرهی، داریوش مهرجویی، خسرو شکیبایی و فردوس کاویانی، با احساساتی عمیق درباره فقدان آنان سخن گفت. او تصریح کرد که این فیلم، پس از گذشت ۳۴ سال از ساخت، همچنان به عنوان یک اثر ماندگار و قابل تأمل باقی مانده است.
مهرجویی برای نقش، گوهر خیراندیش را برگزید.
او بیان کرد که داریوش مهرجویی در ابتدا اثری از او به نام «بیشرح بینهایت» را مشاهده کرده و در همان لحظه تصمیم گرفت او را برای بازی در این نقش برگزینید. خیراندیش همچنین افزود که مهرجویی معتقد بود او حاضر نیست زیر بار گریم سنگین این نقش برود، اما نمیدانست که چقدر به بازی در نقشهای متفاوت علاقهمند است.
جمشید اسماعیلخانی و علاقه بیکران او به گوهر خیراندیش
جمشید اسماعیلخانی، همسر گوهر خیراندیش، به طور ویژه در محل فیلمبرداری حاضر شد و با محبت و علاقهای که نسبت به همسرش داشت، گفت: «نمیتوانید او را زشت نشان دهید، این زن بسیار زیبا است.» خیراندیش نیز بیان کرد که از دیدگاه همسرش، او زیباترین زن جهان است، اما مادرش با شوخی به او گفت: «به بچهام زشت نگو، بگو بانمک!»
موانع و مشکلات ویژه در فرآیند گریم فیلم «بانو»
گوهر خیراندیش درباره فرآیند پیچیده گریم در این فیلم صحبت کرد و توضیح داد که آقای اسکندری برای ایجاد چهرهای منحصر به فرد از روشهای متنوعی بهره برده است. آنها سر پستونک را برش میدادند و در بینی قرار میدادند تا پف صورت بیشتر به چشم بیاید. برای زرد کردن دندانها نیز از لاکهای مخصوص استفاده شده بود. علاوه بر این، خطوط روی پوست و سیاه کردن آن با مواد خاصی طراحی شده بود که حس سوختگی در چهره القا کند. در مورد چشمها، از پودر و کرم بهره برده شد تا احساس خاصی در تصویر ایجاد کند و جزئیات بیشتری به آن ببخشد.