کد خبر: 31841

کایت با ۱۸ میلیون دلار زیرساخت اینترنت هوشمند و بلاک‌چین را توسعه می‌دهد

کیت (Kite) با جمع‌آوری ۱۸ میلیون دلار در سری A، زیرساخت اینترنت عامل‌گرا مبتنی بر هوش مصنوعی و بلاک‌چین را توسعه می‌دهد

کایت با جمع‌آوری ۱۸ میلیون دلار در سری A، زیرساخت اینترنت عامل‌گرا مبتنی بر هوش مصنوعی و بلاک‌چین را توسعه می‌دهد و آینده‌ای هوشمند و خودکار را رقم می‌زند.

کیت (Kite) با جمع‌آوری ۱۸ میلیون دلار در سری A، زیرساخت اینترنت عامل‌گرا مبتنی بر هوش مصنوعی و بلاک‌چین را توسعه می‌دهد

شرکت استارتاپ Kite، فعال در حوزه بلاک‌چین و هوش مصنوعی، موفق به جمع‌آوری ۱۸ میلیون دلار در مرحله سرمایه‌گذاری سری A شد. این دور از جذب سرمایه، به رهبری PayPal ونچرز (پی‌پال ونچرز) و جنرال کاتلیست (General Catalyst) برگزار شده است و در آن مشارکت‌هایی از سوی ۸VC، سامسونگ نکست (Samsung Next) و آلیوم‌ونچرز (Alumni Ventures) صورت گرفته است.

مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران شرکت، چی ژانگ، از اعلام ارزش‌گذاری شرکت یا جزئیات مربوط به وندورهای توکن، که احتمالا شامل بخش‌هایی از توکن‌های در آینده عرضه‌نشده است، خودداری کرد. این سرمایه‌گذاری، مجموع سرمایه جذب‌شده توسط Kite را به ۳۳ میلیون دلار رسانده است، که شامل یک دور پیشین سرمایه‌گذاری سِید (Seed) است که پیش‌تر اعلام نشده بود.

در بیانیه رسمی شرکت در شبکه اکس (X)، Kite اعلام کرد این سرمایه‌گذاری، ماموریت آن را در ساخت زیرساخت‌های پایه‌ای برای اینترنت عامل‌مند (agentic internet) تقویت می‌کند؛ زیرساخت‌هایی که شامل هویت متحد، حاکمیت و دسترسی بومی به پرداخت‌های استیبل‌کوین (stablecoin) است و به عوامل (agents) امکان می‌دهد بدون نیاز به واسطه‌ها، احراز هویت، انجام تراکنش و هماهنگی‌های امن را بر عهده بگیرند.

دیدگاه کایت درباره اینترنت فعال و مستقل

کایت (Kite)، که پیش‌تر با نام زتا بلاک (Zettablock) شناخته می‌شد، در حال توسعه زیرساخت‌های بلاکچین است تا در قالب اینترنت عاملی یا «agentic internet» (اینترنت عاملی) فعالیت کند. هدف این پروژه، ایجاد سامانه‌ای است که در آن دستیارهای هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی قادر باشند بدون نیاز به واسطه‌های انسانی، تراکنش‌ها انجام دهند و با یکدیگر همکاری کنند.

زَنگ (Zhang)، مدیر پروژه، معتقد است که برای اعتمادسازی میان این عوامل هوشمند، نیاز است تا یک سیستم مشترک وجود داشته باشد که هویت هر عامل را تایید کند؛ مثلاً تشخیص دهد که یک عامل نماینده آمازون است و دیگری به OpenAI مرتبط است.

وی در گفت‌وگو با مجله فورچون (Fortune) اظهار داشت: «روش معمول خرید در حال حاضر این است که به وب‌سایت‌های آمازون یا فروشگاه‌های شاپیفای (Shopify) مراجعه می‌کنیم و محصولات موردنظر را انتخاب می‌نماییم. اما در آینده، این فرآیند کاملاً خودکار خواهد شد و دیگر نیاز نیست که از پلتفرم‌هایی مانند پرپلیکتیتی (Perplexity) یا چت‌جی‌پی‌تی (ChatGPT) خارج شویم.»

یکی از کاربردهای موردنظر، این است که کاربر تنها کافی است درخواست خود را در چت‌بات وارد کند، مثلاً درخواست یک تی‌شرت از یک فروشگاه شاپیفای، و هوش مصنوعی به صورت خودکار محصول را یافته و خریداری کند.

پروژه آزمایشی Ozone کایت در حال حاضر در مرحله تست نت (testnet) قرار دارد و به کاربران اولیه امکان می‌دهد تا با زیرساخت‌های پلتفرم آزمایش کنند، توکن‌های تست نت را استیک کرده و امتیاز کسب کنند، و پس از راه‌اندازی ادغام‌ها، با عوامل هوشمند شریک تعامل داشته باشند.

منبع: کریپتو.نیوز

دیدگاه شما
پربازدیدترین‌ها
آخرین اخبار