حسن پورشیرازی در «پیر پسر»؛ نقشآفرینی بینظیر و تحسینبرانگیز
بازی جنونآمیز حسن پورشیرازی در «پیر پسر» تحسینبرانگیزترین نقشآفرینی سینمای ایران | بررسی کامل فیلم و نکات کلیدی
بررسی کامل نقشآفرینی حسن پورشیرازی در «پیر پسر»، تحلیل تکنیکها، داستانپردازی و نکات کلیدی فیلم سینمایی تحسینشده اکتای براهنی.

در این متن، هنرمندی میگوید: «بارسلونا در دقایق پایانی گل ششم را به پاریس سنت ژرمن میزند!»
فردوسیپور بیان میکند: «این فوتبال چیه؟ تمام وجودم داره میلرزه!»
لوگوی «پیر پسر» بر روی پرده سینما ظاهر میشود؛ این سینما چیست اصلاً؟ تمام تنم میلرزد!
من فیلم را در سانس یازده شب دیدم. با توجه به زمان فیلم، نگران پایان آن بودم، هم نگران خوابم نگیرد و هم نگران برگشتن چه کنم. سه ساعت و پانزده دقیقه گذشت و فیلم تمام شد. حتی یک لحظه به ساعت نگاه نکردم و پلک نزدم. در نیم ساعت آخر فیلم، حتی نفس هم نکشیدم؛ چون «پیر پسر» با بهرهگیری از تمام ابزارها، تکنیکها و عناصر، انگار سه ساعت و ربع به صورتم سیلی زده باشد.
علی حاتمی میگوید: «فیلم خوب است که در حین تماشا، اگر حبه قندی روی زمین بیفتد و خم شوی تا برداری، داستان و فیلم را از دست میدهی. حتی اگر برای استراحت چشمانت پلک بزنی، یک لحظه مهم از فیلم را از دست خواهی داد. مگر میشود همه چیز اینقدر سر جای خودش باشد؟»
همه چیز آنقدر درست و دقیق طراحی شده است که نمیتوان ایرادی گرفت؛ فقط باید دید و لذت برد و از آن یاد گرفت. باید از بازی جنونآمیز حسن پور شیرازی الهام گرفت، از دقت در دیالوگنویسی، طراحی داستان و شخصیتپردازی باید آموخت. دیگر هرچه بگویم تکرار است؛ فقط باید تماشایش کنید تا متوجه شوید. همین!
تهیهکنندگی این فیلم سینمایی را بابک حمیدیان و حنیف سروری به صورت مشترک بر عهده دارند.