کد خبر: 51783

تاجرنیا: توهین عمدی هواداران پرسپولیس، نیاز به عذرخواهی

تاجرنیا: توهین هواداران پرسپولیس عمدی بود؛ برنامه‌ریزی و هم‌نوایی بازیکنان نشان‌دهنده قصد قبلی است

تاجرنیا: توهین هواداران پرسپولیس عمدی است، برنامه‌ریزی و هم‌نوایی نشان‌دهنده قصد قبلی است؛ ضرورت عذرخواهی و رقابت سالم در دربی

تاجرنیا: توهین هواداران پرسپولیس عمدی بود؛ برنامه‌ریزی و هم‌نوایی بازیکنان نشان‌دهنده قصد قبلی است

یک ویدئو کوتاه از تشویق پرسپولیسی‌ها پس از پیروزی مقابل استقلال خوزستان منتشر شد که پس از بازتاب آن توسط رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس، صفحات مجازی اقدام به بازنشر آن با عنوان "توهین قرمزها به رقیب سنتی" کردند. باشگاه پرسپولیس نیز خیلی سریع این پست را حذف کرد و مدیرعامل این باشگاه اعلام کرد که عوامل این رخداد اخراج خواهند شد. همچنین، پرسپولیس بیانیه‌ای صادر کرد که در آن، بدون عذرخواهی مستقیم از استقلالی‌ها، وقوع این اتفاق را غیرعمد دانست. در پی این ماجرا، علی تاجرنیا، سرپرست مدیرعاملی استقلال، واکنش نشان داد.

تاجرنیا در این باره گفت:

«واقعیت این است که یک اتفاق ناخوشایند رخ داده است. در هر مسابقه‌ای، ممکن است تماشاگران بر اثر احساسات یا عدم رعایت اصول اخلاقی، رفتارهای توهین‌آمیز و هتاکانه‌ای انجام دهند. چنین رویدادی نه اولین بار است و نه آخرین آن، اما نکات مهمی باید مورد توجه قرار گیرد. اولاً، این موضوع تصادفی نبوده است. وقتی چند هزار تماشاگر با برنامه‌ریزی و همراهی موسیقی و شعار، چنین مطالبی را فریاد می‌زنند و در کنار آن، بازیکنان تیم نیز با آن‌ها هم‌صدا می‌شوند و در نهایت، این کلیپ منتشر می‌شود.»

او در ادامه تأکید کرد:

«به گونه‌ای وانمود می‌شود که هیچ رویدادی رخ نداده است. گاهی اوقات در ورزشگاه‌ها، ریتم یک شعار نشان می‌دهد که مسائل اصلی چیست. اگر این موضوع هم از قبل برنامه‌ریزی نشده بود، هرگز امکان نداشت چند هزار تماشاگر آن را اجرا کنند. معتقدم اصول اخلاقی حکم می‌کند اگر خطایی صورت گرفت، به جای توجیه کردن، عذرخواهی کنیم. در واقع، شجاعت در این است که فرد در صورت مشاهده خطا، به جای روایت‌های نادرست و توجیهات، به سادگی عذرخواهی کند.»

او ادامه داد:

«باشگاه پرسپولیس در مقابل رأی استیناف که آقای صالحی هم توضیحاتی درباره‌اش داد و البته مربوط به من نیست، حاضر نشدند خطای سهوی را بپذیرند. اما اکنون در برابر اقدام عمدی که همگان آن را شنیده‌اند، نه تنها توجیه می‌آورند بلکه عذرخواهی صریح انجام نمی‌دهند و این موارد با هم قابل جمع نیست.»

او همچنین نسبت به بیانیه باشگاه پرسپولیس انتقاد کرد:

«فرافکنی این است که من باید به خاطر جریحه‌دار شدن احساسات هواداران استقلال، همراهی کنم و در عین ادب، واکنشی نشان دهم که رضایت هوادار را جلب کند، در حالی که در ادامه، تیم مورد توهین قرار گرفته متهم به فتنه‌گری می‌شود. این‌ها مسائلی هستند که پاسخ دادن به آن‌ها دشوار است.»

سرپرست مدیرعاملی استقلال افزود:

«به نظر من، افرادی که در ورزشگاه این کار را انجام دادند، گروه کوچکی از میلیون‌ها هوادار پرسپولیس هستند. هواداران پرسپولیس، به عنوان شهروندان این کشور، برای من که مدیر باشگاه استقلال هستم و برای همه هواداران این تیم، محترم هستند. پس نباید اجازه دهیم عده کمی که چنین رفتاری داشتند، ما را جریحه‌دار کنند.»

در پایان گفت:

«ما با همان واکنشی که نشان دادیم، وظیفه‌مان را انجام دادیم. به عنوان یک اقدام خلاف اصول اخلاقی و انضباطی، حق خود می‌دانیم که در مراجع ذی‌ربط پیگیری کنیم. اما زیباترین کار این بود که با یک عذرخواهی ساده، همه این مسائل را کنار بگذاریم. ممکن است فردا روزی، بخشی از هواداران استقلال چنین رفتاری را انجام دهند. اگر این‌طور شد و ما واکنش نشان ندادیم و شجاعانه عذرخواهی کردیم، فضا را پاک‌تر و سالم‌تر می‌کنیم. اما اگر من، به عنوان مدیر، روایت نادرستی ارائه دهم، باعث خشم آن افراد خواهم شد. در آستانه دربی هستیم و امیدوارم همه چیز در رقابت سالم در زمین رقم بخورد و نتیجه‌اش باعث شادی فوتبال‌دوستان شود.»

دیدگاه شما
پربازدیدترین‌ها
آخرین اخبار