کد خبر: 8715

داوودنژاد: مردم ایران تشنه صداقت در فیلم‌ها هستند

محمدرضا داوودنژاد: مردم ایران تشنه صداقت هستند و فیلمسازان باید با دل و جان کار کنند

فیلم «شکلات ششم» با صداقت و روایت داخلی فعالان چریکی، در جشنواره مقاومت مورد تحسین قرار گرفت.

محمدرضا داوودنژاد: مردم ایران تشنه صداقت هستند و فیلمسازان باید با دل و جان کار کنند

محمدرضا داوودنژاد در مورد چالش‌های تولید این فیلم توضیح داد که سیدروح‌الله حسینی، تهیه‌کننده ما، با وجود فشارهای مالی و محدودیت‌های اقتصادی، با تلاش و استقامت کار ساخت را ادامه داد. با وجود بودجه محدود، این پروژه به سختی به سرانجام رسید، اما در نهایت نتیجه کار را مشاهده کردیم و از آن رضایت داریم.

در مورد نقش خود در این فیلم، داوودنژاد گفت: من نقش فردی را بازی کردم که در سطوح مختلف فکری، هر بار به نقطه جدیدی می‌رسید و دیدگاه‌های تازه‌ای پیدا می‌کرد. این شخصیت ارتباطی با سازمان خاصی نداشت، بلکه بیشتر به باورها و نوشته‌های خودش تعلق داشت.

این بازیگر درباره ویژگی‌های مهم فیلم‌های دفاع مقدس اظهار داشت: هر چه این فیلم‌ها صادقانه‌تر و مستقیم‌تر با تماشاگر ارتباط برقرار کنند، تاثیرگذاری بیشتری خواهند داشت. در دنیای امروز، مردم ما نیازمند صداقت هستند. اگر فیلمسازان با دل و جان کار کنند و آثاری بسازند که به آن ایمان دارند، بی‌تردید این صداقت در مخاطب تأثیر می‌گذارد و رابطه برقرار می‌شود.

در پایان، داوودنژاد خاطرنشان کرد: مردم ما در دوران دفاع مقدس، با کمترین امکانات و بدون اطلاع کامل از جنگ، در مقابل ارتش عراق ایستادند و پیروز شدند. بسیاری از شهدا حتی تجربه جنگ نداشتند و نمی‌دانستند برای جلوگیری از ترکش باید چه کار کنند، اما چون صداقت داشتند، ایستادند. آن زمان، صداقت در همه‌چیز حاکم بود و مردم از این رویکرد حمایت می‌کردند.

فیلم «شکلات ششم» به تهیه‌کنندگی سیدروح‌الله حسینی و کارگردانی مهدی میرغیاثی، آماده نمایش است و در هجدهمین جشنواره فیلم مقاومت به نمایش درآمد. حسینی پیش‌تر آثار دیگری مانند «هستی» و «سرود پرواز» را تولید کرده است.

در این فیلم، علیرام نورایی و محمدرضا داوودنژاد نقش‌های اصلی را بر عهده دارند که گریم آن‌ها یادآور خسرو گلسرخی و امیرحسین فطانت، دو نویسنده چپ‌گرای قبل از انقلاب است. بازیگران دیگری نظیر نیلوفر شهیدی، علیرضا مهران، زینب رفیعی و دیگران نیز در «شکلات ششم» حضور دارند.

فیلمنامه این اثر بر اساس اسناد تازه فاش شده از فعالیت‌های چریکی نوشته شده است و برخلاف آثار مرسوم، دیدگاه داخلی و درون سازمانی فعالان چریکی را روایت می‌کند، جایی که تعارضات داخلی نقش مهمی در داستان دارند.

دیدگاه شما
پربازدیدترین‌ها
آخرین اخبار