تغییرات استایل ترانه علیدوستی از ۱۵ سالگی تا امروز
نگاهی جامع به تغییرات استایل ترانه علیدوستی از ۱۵ سالگی تا امروز + عکسهای جذاب
بررسی تغییرات استایل ترانه علیدوستی از ۱۵ سالگی تا امروز، با عکسهای جذاب و تحلیل روندهای مد و سبک شخصی او در طول سالها.

حدود دو سال پیش، ترانه علیدوستی عکسی در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد که مربوط به دوران ۱۸ سالگیاش و جشنواره لوکارنو بود. در آن زمان، او از هیأت داوران این جشنواره، که شامل امیرخان، جعفر پناهی و بلاتار بودند، برای بازی در فیلم «من ترانه ۱۵ سال دارم» جایزه دریافت کرد. در این عکس، او مانتوی فیت کرم نباتی و روسری مشکی بر سر داشت و ظاهری ساده و دلنشین را به نمایش گذاشته بود. از همان زمان، سادگی، جذابیت دلنشین و ظرافت در ظاهر این بازیگر توانمند قابل مشاهده بوده و تا امروز نیز حفظ شده است. به مناسبت تولد ترانه علیدوستی، نگاهی به تغییرات استایل او از گذشته تاکنون انداختهایم.
سبک ساده و بیدغدغه، سبک ترانه
ترانه علیدوستی همواره در هر لباسی که میپوشد، استایل راحت، شیک و ساده خود را حفظ میکند. یکی از بهترین و زیباترین استایلهای او تا کنون، مربوط به مراسم فتوکال فیلم «فروشنده» است که از کت و شلواری نیمهرسمی با طراحی نگار نعمتی تشکیل شده است. این استایل با یک شال ساده به رنگ سبز تکمیل شده است. ترانه با صندلهای پاشنهدار کرمرنگ، این ترکیب را کامل کرده است. کت سفید بلند و تکدگمه او با شلوار پیلیدار، حالتی نیمهکژوال دارد، اما گردنبند ظریف بلند و موهای حالتدادهاش که در یک طرف صورتش ریخته، همراه با صندلهای زیبا، ظاهری ظریف و زنانه برای او رقم زده است.
ترانه علیدوستی ظاهراً علاقهمند به ترکیب رنگهای سفید و مشکی در استایل خود است. در مراسم اکران خصوصی فیلم «اژدها وارد میشود»، او مانتوی سفیدی بر تن داشت و سایر عناصر لباسش را به رنگ سیاه انتخاب کرده بود. همچنین، کیف دستی او نیز رنگ روشنی داشت که با مانتویش همخوانی داشت.
آواز سیاه و سفید
در جشنواره فیلم ویتنام، ترانه با لباسی شبیه به مانتوی مخمل مشکی و آستینهای سفید و مشکی ظاهر شد که نشانگر علاقه او به ترکیب رنگهای سیاه و سفید است.
ترانه در دو دوره از جشنواره کن حضور یافته است و در هر دو بار لباسهایی با ترکیب رنگ مشکی و سفید بر تن داشته است. یکی از این لباسها در جشنواره کن ۲۰۱۶ دیده شد. او آن زمان پیراهنی مشکی با آستین سه ربع و یقه ایستاده پوشیده بود که در قسمت بالای آن از پارچهای با طرحی سیاه و سفید استفاده شده بود.
ترانه علیدوستی و گروه علاقهمندان به کتهای چرمی
ترانه علیدوستی یکی از بازیگران معدودی است که علاقهمندی خاصی به کت چرم نشان میدهد. او در مراسم اکران فیلم «استراحت مطلق» به کارگردانی عبدالرضا کاهانی و همچنین در مراسم خصوصی اکران فیلم «صفر تا سکو» ساخته سحر مصیبی، کت چرم بر تن داشت.
ترانه علیدوستی یکی از معدود بازیگرانی است که به ندرت از آرایش شدید استفاده میکند و بیشتر ترجیح میدهد آرایش ملایمی داشته باشد. اما در اولین حضورش در جشنواره کن سال گذشته، چشمهایش با آرایش اسموکی تند و جذاب، توجه همگان را جلب کرد. البته این نوع و میزان آرایش چشم با رنگ لباس او هماهنگ بود.
ترانهای جذاب در لباسی کت و شلوار راهراه دیده میشود.
چند ماه پیش، ترانه علیدوستی در جشنواره فیلم سانتا باربارا آمریکا برای نقشآفرینی در فیلم «اورکا» حضور یافت. در این رویداد، او استایلهای متفاوت و قابل توجهی را به نمایش گذاشت که توجه کاربران فضای مجازی را به خود جلب کرد. ترانه در این مراسم، هم در استایلهای کژوال و هم در استایلهای کلاسیک، با ترکیب شلوار و سایر آیتمها، ظاهر بسیار جذابی خلق کرده بود.
ترانه و اولویت او بر شلوار نسبت به دامن و پیراهن است.
به طور کلی، به نظر میرسد او ترجیح میدهد شلوار به دامن بپوشد. برای مثال، در جشنواره توکیو، با آن استایل ظریف و جذابی که داشت و ممکن بود دامن او را بیشتر رسمی نشان دهد، او ترجیح داد شلوار بپوشد.
در سبک کلاسیک، ترانه با کت و شلوار راهراه و بلوز سفید با یقه ایستاده و سرآستینهای گلدوزیشده ظاهر جذابی داشت. در مقابل، ظاهر کژوال او شامل کت طرحدار و براق بود که رنگ موها و گوشوارهها با آن هماهنگی خاصی به وجود آورده بودند.
ترانهی حمید با آیتمهایی ناپایدار و لبخند بر لب.
ترانه در مراسم اکران مردمی فیلم مستند «سمفونی حمید» با حضور در کنار پدرش، بار دیگر ثابت کرد که ترجیح میدهد شلوار بپوشد تا دامن.
با وجود اینکه استایل ترانه در این رویداد، علیرغم تناسب بودن آیتمها، به نظر نامتعادل میرسید و نویسندگان حوزه مد و فشن از آن استقبال نکردند، مجموعه عکسهای مربوط به این ماجرا ترانه را خوشحال و لبخند به لب نشان میدهد و رابطه خوب او با پدرش را به تصویر میکشد.
آهنگ سال ۲۰۲۲
در مورد جشنوارهها، آداب و رسوم خاصی در لباس پوشیدن برای حضور در جشنواره بینالمللی کن وجود دارد. به طور خلاصه، به جز مراسم فتوکال که در آن عکاسان خبری و مجلات دعوت میشوند تا عکس بگیرند و عوامل فیلم در محلهایی قرار میگیرند و برای عکاسان ژست میگیرند، سایر افراد حاضر در جشنواره باید لباس رسمی بر تن کنند. خانمها معمولاً باید کفش پاشنه بلند بپوشند، و آقایان نیز باید کت و شلوار مشکی با کراوات یا پاپیون بپوشند.
اگرچه در برخی موارد، افراد توانستهاند بدون رعایت قوانین وارد جشنواره شوند، اما در اکثر مواقع، حتی افراد مشهور نیز به دلیل عدم رعایت مقررات، از ورود منع میشوند. به عنوان نمونه، آقای کیارستمی هنگام دریافت نخل طلای کن برای فیلم «طعم گیلاس»، نه پاپیون داشت و نه کراوات.
نمای بزرگ جشنواره
بدون شک، جشنوارهها نقش مهمی در نمایش و معرفی آثار دارند و اهمیت این ویترین به اندازهای است که بر دیدن و ارزیابی فیلمها تأثیرگذار میشود. مدتها و حتی سالها درباره لباسها، جواهرات و جزئیترین جزئیات افراد حاضر در این رویدادها بحث و گفتوگو میشود. با ظهور شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام، این موضوع نه تنها چند برابر بلکه هزاران برابر افزایش یافته است.
ای ترانه، کجایی؟
تصور کنید یک بازیگر محبوب مانند ترانه، که اغلب استایل و تیپاش مورد پسند بسیاری است، با لباسهایی که شاید از نظر ما چندان جذاب نباشند (چون ممکن است خودش با آنها راحتتر باشد)، پس از سالها روی فرش قرمز قدم میگذارد.
ترانه ظریفی، که ما او را از ۱۵ سالگی و با فیلم «من ترانه ۱۵ سال دارم» به یاد میآوریم، اکنون که ۳۸ سال دارد و مانند بسیاری از ما پس از دوران کرونا کمی وزن اضافه کرده است، در این مراسم ظاهر شده است.
در مراسم اصلی فرش قرمز، او پیراهنی با بالا تنه طوسی-آبی و پایینتنه پفکی مشکی بر تن داشت و سربندی تخت و کار شده بر سر گذاشته بود.
این لباس توسط ثریا تفضلی، طراح برند Thesorayahouse، طراحی شده است. اگر صفحه اینستاگرام او را بررسی کنید، متوجه خواهید شد که حتی یک نمونه از این نوع لباس در مجموعهاش ندارد و این طرح کاملاً با سبک همیشگی او متفاوت است.
لاین اصلی کار او شامل کمربندهای کرستمانند دستساز و چرمی، کت، اوورال، شلوارهای کمربند بلند و مواردی از این قبیل است که در آن بسیار موفق عمل کرده است. اما مشخص نیست چه دلیلی باعث شده است او چنین لباسی را طراحی کند، زیرا تنها تصویری از این لباس در صفحهاش منتشر کرده است که با واکنشهای منفی زیادی مواجه شده است.
مشکل لباس ترانه چه چیزی بود؟
در ابتدا، مدلهای پفی و لباسهای دنبالهدار امسال به شدت مورد توجه ستارههای سینمای خارجی قرار گرفتهاند. ترانه نیز در این روند وارد شده بود، اما رنگهای انتخابشده در کنار هم و جنس بالاتنه، که نه تنها از پارچهای ضخیم و با کار دستی ساخته شده بود، بلکه ظاهر آن را سنگینتر نشان میداد، ظرافت قبلی او را کاهش داده و او را بیشتر به سمت ظاهر حجیمتر سوق میداد.
دامن چند لایه و حریر ترانه اگر آن ژیپون بزرگ را نداشت، شاید بهتر در تناش دیده میشد.
بدتر از همه اینکه حریر آن بسیار چروک شده بود و این موضوع وضعیت را بدتر کرده بود.
لباس دوم صورتی است، اما چندان جذاب نیست.
پس از برگزاری مراسم، هنوز موج نظرات منفی درباره ترانه خاموش نشده بود که او در مراسم فتوکال با یک کت و شلوار صورتی و کفشهای نوکتیز ظاهر شد. کت و شلوار آزاد که در قسمت سرشانهها خط میافتاد و طول شلوار بیش از حد بود، که بیشتر به نظر میرسید تا یک انتخاب مد، از سایز نامناسبی برخوردار است.
او روسریاش را به گونهای بسته بود که صورتش را بزرگتر نشان میداد.
آیا ترانهی بدون آرایش بهتر است؟
در مورد دیگر درباره ترانه، باید گفت که آرایش او نیز موضوعی است که مورد توجه قرار گرفته است. چهره طبیعی او بدون آرایش، زیباتر است و این نکته بارها اثبات شده است. کافی است نگاهی به عکسهای او بیندازید تا این حقیقت مشخص شود.
حالا این ترانه ساده، نه تنها آرایش یافته است بلکه به سمت اسموکی هم رفته است. اما این اسموکی نه تمیز و با طراحی دقیق است و نه خیلی مرتب به نظر میرسد.
آرایش چشم او به گونهای است که به نظر میرسد ریخته و نامرتب شده است. در مجموع، بسیاری از افراد از این ترانه محبوب رضایت نداشتند، اما در نهایت باید از ظاهر خود راضی باشیم. وضعیت حال حاضر ترانه چه طور است؟ کسی اطلاع ندارد.