کد خبر: 6624

کریستن استوارت در کن با فیلمی درباره درد و خشم

کریستن استوارت در جشنواره کن: روایت صادقانه از ساخت «تاریخچه آب» و چالش‌های صنعت سینما

کریستن استوارت در جشنواره کن با فیلم «تاریخچه آب» درباره بحران‌های جهانی، صنعت سینما و اهمیت دیدن متفاوتی در فیلمسازی سخن گفت.

کریستن استوارت در جشنواره کن: روایت صادقانه از ساخت «تاریخچه آب» و چالش‌های صنعت سینما

این هنرپیشه که برای نخستین بار کارگردانی یک فیلم بلند را با «تاریخچه آب» (The Chronology of Water) در جشنواره فیلم کن تجربه کرده است، در گفت‌وگو با هالیوود ریپورتر اظهار داشت: «ما در جهانی زندگی می‌کنیم که در هر لحظه در حال فروپاشی است... همه‌مان با نگرانی به گذشته نگاه می‌کنیم و می‌گوییم این لغزش و سقوط واقعاً ترسناک است.»

او در پاسخ به سوالی درباره تأثیر تعرفه‌های پیشنهادی ترامپ بر صنعت فیلم گفت: «ما هر روز درباره‌اش صحبت می‌کنیم، اینکه چه بر سر صنعت خواهد آمد؟ البته قبل از این هم خطراتی وجود داشت، اما اکنون این خطرات به شکل بسیار عینی‌تری دیده می‌شود. سایه ترامپ بسیار تیره و تاریک است... باید بدترین‌ها را انتظار داشته باشیم و برای بهترین‌ها مبارزه کنیم.»

فیلم «تاریخچه آب» با بازی ایموجن پوتس، تارا برچ و ارل کیو ساخته شده است و بر اساس خاطرات لیدیا یوکنویچ است که در کودکی توسط پدرش مورد سوءاستفاده قرار گرفت و پس از آن با بورسیه دانشگاه وارد کالج شد، اما مسیر زندگی‌اش از کنترل خارج شد.

پیتر بردشا، منتقد ارشد فیلم در روزنامه گاردین، نقد مثبتی بر این اثر نوشت و آن را «اجرایی شبیه شعرخوانی از درد و خشم» توصیف کرد که «سفر نویسنده‌ای را روایت می‌کند که تلاش دارد تجربیات خام زندگی‌اش را بازیابی کند و آن‌ها را به موفقیت ادبی بدل سازد.» او همچنین این فیلم را اثر صادقانه و صمیمی دانست و گفت استوارت بازی‌های قوی و هوشمندانه‌ای در آن هدایت کرده است.

17bb1b8c9c8c8e567cf7993bb820a861

فیلم «تاریخچه آب» در بخش «نگاهی نو» (Un Certain Regard) جشنواره کن به نمایش درآمد، بخشی که شامل آثار کارگردانان تازه‌کار از جمله اسکارلت جوهانسون و هریس دیکینسون نیز می‌شود.

استوارت در ادامه اشاره کرد که در فرآیند ساخت این فیلم با موانعی در صنعت سینما مواجه شده است. او در گفت‌وگویی که مجله ورایتی منتشر کرده، اظهار داشت: «یک تصور نادرست و بی‌پایه وجود دارد که برای ساخت فیلم باید تجربه یا مهارت فنی خاصی داشت و این نوع نگاه، در واقع محافظت از صنعت است. این دیدگاه کاملاً مردسالارانه است... هر کسی که حرفی برای گفتن دارد، می‌تواند فیلم بسازد.»

دیدگاه شما
پربازدیدترین‌ها
آخرین اخبار