شبنم قلیخانی در نقش نِسَا؛ زندگی واقعی طبقه پایین
هم اتاق خواب و هم اتاق کار؛ شبنم قلیخانی در نقش نِسَا عبدلی در «بیگانهای با من است» و روایت زندگی طبقه پایین جامعه
سریال «بیگانهای با من است» با بازی شبنم قلیخانی، روایت زندگی طبقه پایین و طراحی داخلی ساده و واقعی، از ۱۵ آذر ۱۳۹۹ روی آنتن شبکه دو.
سریال «بیگانهای با من است» یک مجموعه تلویزیونی در ژانر درام و خانوادگی ایرانی است که به کارگردانی احمد امینی و آرش معیریان، با تهیهکنندگی بهروز مفید و نویسندگی فروغ فروهیده تولید شده است. این مجموعه از تاریخ ۱۵ آذر ۱۳۹۹ از شبکه دو پخش شد. این اثر، آخرین نقشآفرینی پرویز پورحسینی بود که در همان سال درگذشت.
در این مجموعه، بازیگرانی مانند شبنم قلیخانی در نقش نِسَا عبدلی، پرویز پورحسینی در نقش بهمن شهرابی، پژمان بازغی در نقش صادق شهرابی و پوراندخت مهیمن در نقش حمیده حضور داشتند.
شبنم قلیخانی پس از اقامت در دبی و فعالیت گسترده در فضای مجازی، بیش از پیش شناخته شد و پخش مجدد این سریال قدیمی سبب شد نام او مجدداً بر سر زبانها بیفتد. سبک بازی و حضور او در این مجموعه، با چهرهای صمیمی و باورپذیر، توانست حس واقعگرایی شخصیتهای طبقه پایین جامعه را به خوبی منتقل کند و هنوز هم برای طرفدارانش جذاب است.
داستان سریال درباره زندگی دختری به نام نِسَا است که از طبقه پایین جامعه برخاسته و با جعل هویت، خود را به عنوان عروس خانوادهای ثروتمند معرفی میکند تا از دست شوهر سابقش فرار کند. این دروغ بزرگ، سرنوشت دو خانواده را به هم گره میزند و فضای داستان را پر از تنش و کنجکاوی میکند.

در دیدگاه دکوراتیو، منازل طبقه پایین جامعه با طراحی ساده و صمیمی به تصویر کشیده شدهاند. نورپردازی غالباً گرم و زرد است و پردههای توری ساده، فضا را دلنشین و طبیعی نگه میدارند. در این فضاها، مبلمان کلاسیک یا مدرن دیده نمیشود و بیشتر صحنهها با پشتیها و وسایل اولیه چیده شده است، که هم نشاندهنده کمتوقعی و محدودیتهای مالی شخصیتها است و هم حس واقعگرایانه بودن محیط را تقویت میکند.


این طراحی داخلی به گونهای است که بلافاصله تفاوتهای طبقاتی و دشواریهای زندگی «نساء» را برای تماشاگر روشن میکند و او را به آسانی با فضای ساده اما انسانی خانه مرتبط میسازد. هر جزئیاتی، از رنگ دیوارها گرفته تا نوع نورپردازی و محل قرارگیری وسایل، در خدمت روایت قرار گرفته و شخصیتها را به طور موثر تقویت میکند.
