مهدیس فود، فود بلاگر ایرانی با رازهای شهرت و تصاویر جذاب
بیوگرافی مهدیس فود: فود بلاگر محبوب ایرانی، زندگی شخصی، رازهای شهرت و تصاویر جذاب
بیوگرافی مهدیس فود، فود بلاگر ایرانی با زندگی شخصی، رازهای شهرت، تصاویر جذاب و فعالیتهای متفاوت در حوزه رستورانگردی و غذاهای ایرانی و خارجی.

یکی از خوراکهای محبوب در رستورانها، تیستری است که توسط مهدیس فریدونی، معروف به مهدیس فود، ارائه میشود. او خود را اینگونه معرفی میکند: «من فارغالتحصیل کارشناسی ارشد بیوتکنولوژی از دانشکده علوم و تحقیقات هستم. از خوردن غذا لذت میبرم و میتوانم بگویم همیشه فردی شکمویی بودهام.»
در زندگینامه مهدیس فود آمده است که او در ابتدای فعالیتش، مردم فکر میکردند که او فرد ثروتمندی است که صرفاً برای پز دادن، غذاهای مختلف میخورد. اما به تدریج مشخص شد که این کار، شغل اوست. او حالا روزانه در حدود دو بار به رستورانها سر میزند و در مجموع، ماهی ۶۰ بار غذا میخورد. این فعالیتها باعث شد تا او به عنوان مهدیس فود شناخته شود.
مهدیس فود چه کسی است؟
مهدیس فریدونی در تاریخ ۲۲/۱۱/۱۳۷۲ به دنیا آمده و در تهران سکونت دارد. او کارشناسی ارشد بیوتکنولوژی را دارا است و علاقه زیادی به رستورانگردی و امتحان کردن غذاهای مختلف دارد. او همیشه میگوید که هر چه میخورد، چاق نمیشود و همسرش که نقش پشت صحنه او را دارد، همراهیاش میکند. مادرش در داروخانه بیمارستانی مشغول به کار بوده و پدرش در گذشته فوت کرده است.
به دلیل علاقه شدید مهدیس به غذا و شکمگردی، او این فعالیت را آغاز کرد تا از تجربههای غذاییاش لذت ببرد. او تجربیاتش را در اینستاگرام به اشتراک میگذاشت و پس از مدتی متوجه شد که تعداد دنبالکنندههایش افزایش یافته است. این موضوع سبب شد که ماجرای غذا خوردن برایش شکل دیگری به خود بگیرد: با افزایش فالوورها، رستورانها شروع به دعوت او کردند و این دعوتها در نهایت به تبلیغات تبدیل شد.
مهدیس فود خاطرنشان میکند که اولین بار برای تبلیغ یک رستوران، برنامهریزی خاصی نداشته است. او قرارداد مشخصی با رستورانها نبسته و هر بار که به رستوران میرود، هزینه غذا را خودش پرداخت میکند و هیچ قرارداد چندماههای ندارد. همچنین، او از پلتفرم آپارات برای گسترش محتواهای تصویری خود بهره میبرد.
آیا مهدیس فود صفحهای در اینستاگرام دارد؟
مهدیس یک نمونه ایرانی و بومیشده از خوشخورهای اینستاگرام است. این روند در سراسر جهان رایج است و در ایران نیز بسیار مرسوم است. مهدیس فود، پیتزا را یکی از محبوبترین غذاهای مورد علاقه خود میداند. او به دلیل علاقهاش به غذا، شروع به رستورانگردی میکند تا از طعمها لذت ببرد، و تجربیاتش را در اینستاگرام به اشتراک میگذارد. پس از مدتی، متوجه میشود که تعداد دنبالکنندههایش افزایش یافته است و ماجراهای غذا خوردن برایش شکل دیگری پیدا میکند: «با بالا رفتن تعداد دنبالکنندهها، رستورانها شروع به دعوت از من کردند و با گذر زمان، این دعوتها جنبه تبلیغاتی پیدا کرد.» علاقهمندان عزیز برای مشاهده جدیدترین ویدئوهای این بلاگر، کافی است عبارت «مهدیس فود جدید اینستا» را جستجو کنید.
دیدگاه او درباره فعالیتهای خود
مهدیس فود، بلاگر غذا و رستوران، علاقه زیادی به کشف غذاهای مختلف دارد و بسیار شکمو است. کیفیت غذا برای او اهمیت زیادی دارد و در صورت پایین بودن کیفیت، هیچگاه پستی درباره آن منتشر نمیکند. او معتقد است که نباید برای جذب مخاطب، از هر روشی استفاده کرد. او ترجیح میدهد در کنار همسرش، بدون حاشیه و در آرامش، گوشهای بنشیند و ساندویچ خود را میل کند.
مهدیس فود دو نوع دنبالکننده دارد: گروهی که کار او را میپسندند و بازخورد مثبت میدهند، و گروهی دیگر که یا نظر منفی دارند یا جزو رقبای او محسوب میشوند.
مهدیس فود تازه و جدید
در ویدیوی مربوط به مهدیس فود در یوتیوب، مشاهده میشود که او ظرف بزرگی از ماکارونی را مقابل خود قرار داده و با سرعت بالا، رشتههای غذا را با دو چوب به سمت دهانش میبرد. در حین خوردن، گاهی نگاهی رضایتبخش به دوربین میاندازد. او سکوت کرده و تنها با لذت و اشتیاق غذا را میبلعد.
در فیلم دیگری، چند ظرف غذا بر روی میز چیده شده است و مهدیس فود با همان جثه کوچک، در کنار میز نشسته و با اشتها غذا میخورد. این تصویر، نمونهای است که در چند صفحه پرطرفدار ایرانی و خارجی دیده میشود، جایی که صاحبان صفحات به عنوان «خوشمزهخورها» شناخته میشوند. داستان این افراد، کسانی هستند که از غذا خوردن لذت میبرند و با تبلیغ این تجربهها در اینستاگرام، درآمد قابل توجهی کسب میکنند.
یادگارهای شغلی مهدیس
او عجیبترین غذایی که خورده است را به خاطر نمیآورد، اما در این باره میگوید: «لابستر برایم یک تجربه جدید بود.» مهدیس درباره درآمدش صحبت نمیکند، اما اشاره میکند: «پول را صرف سلامتیام میکنم، چون چاقی، کبد چرب و دیگر مشکلات دارم، اما در عین حال عاشق این کار هستم و دوست دارم دنبالکنندگانم از این لحظات لذت ببرند و اعتماد کنند. اخیراً هم بیشتر مراقب سلامتی و وزنم هستم، بنابراین تنها غذاها را امتحان میکنم و غذاهای دستنخورده را برای نیازمندان و کودکان کار میبرم.»
محتوای صفحه اینستاگرام مهدیس فود شامل چه مواردی میشود؟
تسترهای غذا باید بیطرفانه نظر دهند، در زمینه غذا اطلاعات کافی داشته باشند و مزهها را بشناسند. امروزه در اینستاگرام، بسیاری از تسترهای غذا تنها به غذاها «به به» و «چه چه» میگویند و هیچگونه نقد یا نظر تخصصی ارائه نمیدهند، بلکه بیشتر تمرکز بر تبلیغات رستورانها است.
یکی از راههای درآمد این افراد، دعوت شدن به رستورانها است تا غذای آنجا را تست کرده و نظر خود را در قالب محتوا در اینستاگرام یا یوتیوب به اشتراک بگذارند. تعداد فالوورهای آنها تاثیر زیادی بر میزان درآمدشان دارد. برای اطلاعات بیشتر، حتما صفحه اینستاگرام مهدیس فود را دنبال کنید.
اگر تمایل دارید بلاگر شوید، بهتر است بخشی از تولید محتوای خود را به موضوع غذا و حواشی مربوط به آن اختصاص دهید. برای نمونه، بسیاری از فشن بلاگرهای ایرانی و خارجی در اینستاگرام و یوتیوب، عکس و ویدیوهایی از غذاهایی که تهیه میکنند، منتشر میکنند و این کار به جذب مخاطب کمک میکند.
از اشتیاق فردی تا کسب درآمد
مهدیس به خاطر علاقهاش به رستورانگردی شروع به تجربه و لذت بردن از غذاهای مختلف میکند. او تجربیات خود را در اینستاگرام به اشتراک میگذارد و از این طریق توانسته درآمد قابل توجهی کسب کند. تا کنون بیش از یک میلیون فالوور دارد که اگرچه همه آنها طرفدار سبک او نیستند، اما این تعداد فالوور باعث میشود درآمد زیادی نصیبش شود. لازم به ذکر است که او در زمینه غذا تحصیلات خاصی ندارد.
مراسم عروسی مهدیس فود
عروسی مهدیس در باغ تالار تاج برگزار شد و مراسم تشریفات آن توسط شرکت صدف انجام شد که هر دو از خدمات گرانقیمت برخوردار بودند. عکسهای مربوط به عروسی مهدیس و فود در این مراسم نیز در اینترنت قابل مشاهده است. لازم به ذکر است که اطلاعات دقیقی درباره سن مهدیس فود و همسرش در دسترس نیست.
مهدیس فود، مکان مورد علاقه برای صرف غذا
مهدیس فود یکی از خانمهای حاضر در بین این تیسترها است که سبک منحصر به فرد خودش را دارد. او اغلب با اشتیاق و ولع زیاد غذا میخورد و حتی در حین غذا خوردن، لب و دهانش کمی کثیف میشود. همچنین، هنگام غذا خوردن، با گرد کردن چشمهایش سعی میکند حس عالی بودن غذا را به بیننده منتقل کند، که این سبک مورد انتقاد بسیاری قرار گرفته است. این ویژگیها در فیلمهای مهدیس فود کاملاً طبیعی و معمول است.
میزان درآمد مهدیس فود چقدر است؟
مهدیس فود یکی از خوشمزهترین غذاهای ایرانی است. او میگوید علاقه زیادی به رستورانگردی دارد و بسیار شکمو است. برای او کیفیت غذا بسیار مهم است و اگر غذایی از کیفیت پایین برخوردار باشد، آن را منتشر نمیکند. او معتقد است نباید هر قیمتی مخاطب جذب کرد. با آرامش و بدون حاشیه، در کنار همسرش، در گوشهای مینشیند و ساندویچش را میخورد.
مهدیس فود دو گروه دنبالکننده دارد؛ گروهی که کارش را میپسندند و بازخوردهای مثبت میدهند، و گروهی دیگر که ممکن است یا از کارش رضایت نداشته باشند یا جزو رقبا باشند. او همچنین اشاره میکند که برخی افراد تحت عناوینی مانند بیماری، قصد تخریب او را داشتهاند.
موضوعاتی که حاشیههای مهدیس فود را تشکیل میدهند، شامل چه مواردی هستند؟
همانطور که مطلع هستید، در روزهای اخیر اجرای طرح «سالمسازی فضای مجازی» منجر به محجبه شدن تعدادی از زنان و دختران مشهور اینستاگرام شده است. در پی این طرح، برخی از سلبریتیهای مجازی، تصاویری با حجاب کامل از خود منتشر کردهاند.
تینا انتظاری، مهدیس فود و چند تن دیگر از دختران معروف اینستاگرام به این طرح پیوستهاند. واکنشها نسبت به این اقدام نیز قابل توجه بوده است. تینا انتظاری و مهدیس فود هر یک تعداد زیادی از پستهای بیحجاب خود را حذف کردهاند و تنها یک عکس با حجاب چادر در صفحههایشان باقی مانده است. مهدیس، که عمده فعالیتش در فضای مجازی تبلیغ رستورانها بود، حالا تصویری با چادر در امامزاده منتشر کرده است.
نظر مهدیس درباره شیوه عملکرد خود چیست؟
مهدیس معتقد است که روش کاری او با نمونههای خارجی متفاوت است. او در این باره میگوید: «در کشورهای دیگر، افراد تنها با لذت بردن از غذا، آن را میخورند و این کار را برای جذب دیگران انجام میدهند، اما من هنگام غذا خوردن توضیحاتی درباره غذا ارائه میدهم. سبک من کاملاً متفاوت است.»
او همچنین اشاره میکند که در ایران، نمونههای زیادی وجود دارند که به تبلیغ غذا میپردازند، اما او نخستین فردی است که ویدیویی از خوردن غذا منتشر کرده است. تصاویر مهدیس فود نشاندهنده فعالیت طولانیمدت او در حوزه فوود تستینگ است.