راز جذابیت لیلا حاتمی در استایلهای مینیمال و خاص
10 استایل مینیمال و خاص لیلا حاتمی؛ راز جذابیت بینظیر این بازیگر ایرانی در پوششهای ساده و شیک
بررسی استایلهای مینیمال و خاص لیلا حاتمی؛ راز جذابیت و سادگی در پوششهای شیک و بینظیر این بازیگر ایرانی

آغاز فعالیت لیلا حاتمی در عرصه سینما با نقشآفرینی در فیلم کمال الملک رقم خورد که کارگردانی آن بر عهده پدرش، علی حاتمی، بود. اما این بازیگر توانمند ثابت کرد که برای باقی ماندن در دنیای سینما، نیاز ندارد تنها به نام خانوادگی خود تکیه کند. او علاوه بر استعداد در بازیگری، به خاطر چهره معصوم و ظاهر جذابش شناخته میشود. حاتمی در جشنوارههای بینالمللی به عنوان بازیگر و داور حضور یافته و با استایل خاص خود، توجه همگان را جلب کرده است.
در اولین نگاه، احساس راحتی و صمیمیت در لباسهای لیلا حاتمی قابل مشاهده است. سبک استایل او را میتوان ترکیبی از عناصر کلاسیک و مینیمال دانست. این بازیگر بدون توجه به مد و روندهای روز، لباس میپوشد و امضای شخصی خود را در ظاهرش منعکس میکند. همین ویژگی باعث شده استایل او حتی در قدیمیترین عکسهایش هم همیشه شیک و خوشپوش به نظر برسد.
به طور کلی، سادگی و لطافت پارچهها و آزادی در ایستایی لباسهایش از ویژگیهای قابل توجه در بیشتر لباسهای لیلا حاتمی است. این ویژگیها به خوبی با زیبایی طبیعی و چهره معصوم او هماهنگ شدهاند. به نظر میرسد رنگهای مورد علاقهاش بیشتر شامل مشکی و سفید است، اما رنگهای روشن و خنثی مانند طوسی، کرم و سدری نیز در لباسهایش به طور مکرر دیده میشود.
استایل مونوکروم یکی از پرتکرارترین سبکهای مورد استفاده لیلا حاتمی است.
استایل مونوکروم (تک رنگ) یکی از محبوبترین انتخابهای این بازیگر است. در مراسم اکران خصوصی فیلم «رگ خواب»، او با مانتویی ساده و جلوباز ظاهر شد و شالی همرنگ بر سر داشت. او یک شومیز بلند به رنگ آبی روشن و دامن سفید با حاشیه آبی پوشیده بود که استایلش را کامل میکرد. ترکیب مانتو و دامن در این سبک، هم ظرافت و زنانگی را نشان میدهد و هم راحتی را به ارمغان میآورد. رنگهای آبی روشن و سفید، همراه با پارچههای سبک و بدون نقش، احساس فضای تابستانی را در ذهن تداعی میکند.
در مراسم فوتوکال فیلم سینمایی «خوک» که در جشنواره برلین برگزار شد، لیلا حاتمی استایل مونوکروم مشکی را برگزید. او لباس شامل کت چهاردکمه با یقه انگلیسی تیز، شلواری از جنس کرپ، یک شومیز ساتن با یقه هفت و شالی حریر بود. اگرچه حاتمی قد بلندی دارد، اما این کت بلند و شلوار با دمپای کمی گشاد که تا روی کفش او را میپوشاند، قد او را بلندتر نشان میداد.
لیلا حاتمی با لباسهای ساده و مینیمال بر تن دارد
لیلا حاتمی از ظاهر ساده و مینیمال در مراسمهایی مانند اکران فیلمهایش ترسی ندارد. در یکی دیگر از اکرانهای «رگ خواب»، او مانتو لینن سبز سدری روشن و شال و شلواری کرم-طوسی را انتخاب کرد. این استایل کمزرق و برق با یک جفت صندل لژدار و ساعت مچی تکمیل میشد. در گذشته، نشانه بودن رد چروک روی لباس نشاندهنده بینظمی و بیتوجهی بود، اما امروزه با محبوبیت روزافزون پارچههای لینن و نخی، این موضوع طبیعی و قابل قبول است.
حاتمی در سومین دوره جشنواره «نشان داوود رشیدی» با یک مانتوی ساده به رنگ قرمز روشن ظاهر شد. او برای تکمیل استایل، شالی از همان رنگ و رژ لبی همرنگ با مانتو را انتخاب کرد، و بار دیگر توانست استایلی جذاب و مینیمال را به نمایش بگذارد.
نمایش هنر ایرانی در طراحی لباسهای حاتمی
میتوان گفت تنها زمانی که لیلا حاتمی از سبک کلاسیک و مینیمال خود فاصله میگیرد، هنگام استفاده از لباسهای سنتی است. پارچههای گلدوزی و سوزندوزی شده، طرحهای گلدار و روسریهای ترکمنی نمونههایی از این نوع پوشش هستند. این مانتو که با تکهدوزی تهیه شده، گزینهای بود که این بازیگر برای حضور در سیوپنجمین جشنواره فیلم فجر برگزید. انتخاب بلوز، شلوار و روسری مشکی نیز تصمیم هوشمندانهای بود که به بهتر دیده شدن گلهای آبی و زرد روی مانتو کمک کرد.
هرچند حاتمی اغلب از زرق و برق و تجملات پرهیز میکند، اما این لباس او داستانی خاص دارد. این لباس که برای مراسم فرش قرمز جشنواره «کن» در سال 2014 انتخاب شد، نشان میدهد که او چگونه هنر ایرانی را به بهترین شکل ممکن نمایش میدهد. در حالی که معمولاً شرکتکنندگان در این رویداد از برندهای معتبر استفاده میکنند، لیلا حاتمی با پوشیدن این کت و دامن توانست جایگاه هنر و فرهنگ کشورش را به نمایش بگذارد. طراحی این لباس با بهرهگیری از هنر «نقشهدوزی» انجام شده است. مهرنوش شاه حسینی، استایلیستی که در انتخاب این لباس نقش داشت، در واقع لباسی را که متعلق به اجدادش بود، به او قرض داد و اینگونه این اثر هنری به حاتمی رسید.
این سبک حاتمی برای جشنواره کن نیز حس و حال ایرانی را به همراه دارد. جلیقه تزیین شده و شلوار پیلهدار، یادآور لباسهای بختیاری و بلوچی است. هرچند ترکیب رنگها در این استایل کمی غیرمنتظره و عجیب به نظر میرسد، اما در نهایت، ظاهر نهایی بر تن حاتمی بسیار جذاب و زیبا است.
زیبا و باوقار، همچون یک خانم فرانسوی، در ظرافت و سادگی بینظیر است.
ذائقه لیلا حاتمی در انتخاب لباس برای مراسم و جشنوارههای خارجی کمی متفاوت از سلیقه او در مراسمهای داخلی است. اگرچه او همچنان به سادگی و اجتناب از سبکهای پرزرق و برق در این رویدادها اهمیت میدهد، اما ظرافت و زیبایی لباسهایش در کنار سادگی، یادآور استایل زنان فرانسوی است.
یکی از زیباترین استایلهای لیلا حاتمی در جشنواره کن 2014، لباسی بود که توسط برند «دیور» طراحی شده بود. این لباس شامل پیراهنی به رنگ خاکستری تیره با پلیسههای مورب بود که تا زیر زانو میرسید، و یک کت بلند به رنگ طوسی روشن که از کمر به پایین دارای چینهای درشتی بود. برشهای این کت، بهخصوص قسمت پشت آن که کمی بلندتر از جلوی کت است، زیبایی خاصی به اندام لاغر و کشیده لیلا حاتمی میبخشید. او این استایل را با شالی ساده به رنگ طوسی، جوراب شلواری شیشهای طوسی، و کفشهای پامپ مشکی کامل کرد.
در مراسم شام که توسط مجله ELLE و برند Dior در یکی از شبهای جشنواره کن همان سال برگزار شد، حاتمی با پیراهنی میدی به رنگ مشکی درخشید. قسمت بالای این پیراهن دارای پلیسههایی به شکل ضربدری بود و قسمت کمر آن ساده بود. دامن پیراهن در ادامه به حالت فون درمیآمد و پلیسهها در بخش سمت چپ تا پایین ادامه داشتند. او استایلی شامل روسری حریری مشکی، جوراب شلواری مشکی و کفشهای نوک تیز بندی به همان رنگ را برگزیده بود. همچنین، حاتمی یک کیف کلاچ سفید و طلایی در دست داشت که به تکمیل ظاهرش کمک میکرد.
سبکهای ماندگار لیلا حاتمی در جشنوارهها
پیراهن سفیدرنگی که لیلا حاتمی در مراسم اسکار ۲۰۱۲ بر تن داشت، در خاطره بسیاری از علاقهمندان هنر نقش بسته است. در آن شب، برای نخستین بار، جایزه بزرگ اسکار به یک فیلم ایرانی تعلق گرفت. این پیراهن بلند و راسته با طرحهای ظریف گیپور و شال حریر سفید، شباهت زیادی به لباس عروس داشت و برخی منتقدان معتقد بودند که ارتباط معنایی با موضوع فیلم دارد.
یکی از استایلهای ماندگار لیلا حاتمی، بلوز و دامن سفید و مشکی او بود که در کن ۲۰۱۷ به تن داشت. این ترکیب کلاسیک و زیبا به عنوان یکی از ده لباس برتر این جشنواره برگزیده شد. گل سرخی که در قسمت کمر لباس قرار داشت، نقش مهمی در جذابیت آن ایفا کرد و ظاهر لباس را از سادگی مطلق خارج ساخت.