سرافراز و راز بازگشت مهران مدیری و بحران مخاطب رسانه ملی
محمد سرافراز فاش کرد: چگونه بازگشت مهران مدیری و دیگر سلبریتیها به تلویزیون در دوره مدیریت او صورت گرفت و دلایل ادامهدار بحران مخاطب رسانه ملی
محمد سرافراز از نقش خود در بازگشت مهران مدیری و بحران مخاطب تلویزیون در دوران مدیریتاش و تأثیر سیاستهای جدید رسانهای گفت.

محمد سرافراز، رئیس سابق صداوسیما، اعلام کرد که در دوران مدیریت او، تعدادی از سلبریتیها، از جمله مهران مدیری، به سازمان بازگشتهاند.
او در مصاحبهای توضیح داد که مهران مدیری و چهار یا پنج نفر دیگر به دلایل مختلف ممنوعالفعالیت شده بودند و برنامههایشان از پخش حذف شده بود. سرافراز اظهار داشت که او طرفدار بازگشت این افراد بود، چرا که علاوه بر تواناییهایشان، صداوسیما برای تبدیل آنان به چهرههای شناختهشده و برندهای مطرح، سرمایهگذاری کرده بود.
سرافراز افزود: «اما در پاسخ به این سوال که چرا بعدها از این چهرهها استفاده نشد، باید گفت بر اساس آنچه من درباره سند تحول رسانه، که خطمشی دوره فعلی رسانه است، شنیدهام، نکاتی مطرح شده است. یکی از این نکات این است که افراد اینچنینی باید کنار گذاشته شوند. بنابراین در یک دوره یک یا دو ساله، چنین رفتاری صورت گرفت. اما در عین حال، به نظر من، این رویکرد باعث شد که سازمان دچار بحران مخاطب شود و متوجه شوند که تعداد مخاطبان صداوسیما به شدت کاهش یافته است. در نتیجه، ابتدا به شکل بسیار ناپختهای، شروع به سلبریتیسازی کردند. این روند از شب یلدا دو سال پیش آغاز شد، زمانی که چند چهره اینستاگرامی را به تلویزیون آوردند. همچنین، برخی از چهرهها را دعوت کردند و صحبتهای بسیار عجیب و غریبی را مطرح ساختند که فضا را نامناسب کرد.»