کد خبر: 2875

رشد چشمگیر صنعت ویدئو و تصویر؛ درآمد ۲۲ هزار میلیاردی

ویدئو و تصویر در ایران؛ بازار میلیاردی که زیر سایه اپراتورها رشد کرد!

زیست‌بوم ویدئو و تصویر در ایران به گردش مالی نجومی رسیده است! درآمد ۲۲ هزار میلیاردی اپراتورها از این صنعت، چه آینده‌ای را رقم می‌زند؟

ویدئو و تصویر در ایران؛ بازار میلیاردی که زیر سایه اپراتورها رشد کرد!

شبکه نمایش خانگی و زیست‌بوم صوت و تصویر فراگیر صاحب نقشه بازار شد | درآمد ۲۲ هزار میلیارد تومانی اپراتورها از محل پلتفرم‌ها

به گزارش ایسنا، محمدحسن خلعتبری، معاون تنظیم بازار و توسعه کسب‌وکار ساترا، از آغاز فعالیت سامانه «نقشه جامع بازار رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر و شبکه نمایش خانگی» خبر داد. وی همچنین توضیحاتی درباره حکمرانی داده در این حوزه ارائه کرد.

گردش مالی ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی رسانه‌های کشور

خلعتبری در این نشست، زیست‌بوم صوت و تصویر فراگیر را بخشی از زیست‌بوم رسانه‌ای کل کشور دانست و اعلام کرد که مجموع گردش مالی رسانه‌های کشور به حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

وی با اشاره به حجم گسترده محتوای تولیدشده در این حوزه افزود: در حال حاضر بیش از ۸ میلیون قطعه محتوایی در این زیست‌بوم موجود است، که شامل فیلم، سریال و محتوای تولیدشده توسط کاربران (UGC) می‌شود.

درآمد ۲۲ هزار میلیارد تومانی اپراتورهای اینترنتی از پلتفرم‌های نمایش خانگی

بر اساس گزارش ارائه‌شده، پلتفرم‌های صوت و تصویر فراگیر از سه منبع اصلی شامل ترافیک، تبلیغات و اشتراک، درآمدزایی می‌کنند.

درآمد از محل ترافیک اینترنت: بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان

درآمد از محل تبلیغات: بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان

درآمد از محل اشتراک کاربران: ۳۳۸ میلیارد تومان

اما نکته قابل‌توجه این است که اپراتورهای اینترنتی از محل زیست‌بوم VOD و محتوای کاربرمحور (UGC) درآمدی در حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان کسب کرده‌اند.

حجم ترافیک و بازدید روزانه کاربران

خلعتبری همچنین درباره میزان مصرف ترافیک کاربران در پلتفرم‌های صوت و تصویر فراگیر اظهار داشت:

در حال حاضر ۱۱ سکوی دارای مجوز، روزانه بیش از ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار ترابایت ترافیک ایجاد می‌کنند.

بازدید روزانه کاربران از این پلتفرم‌ها بیش از ۱۰ میلیون نفر است.

تعداد کاربران کل زیست‌بوم صوت و تصویر فراگیر ۹۷ میلیون نفر است، اما از این تعداد، ۲۷ میلیون نفر به‌عنوان کاربران فعال شناخته می‌شوند.

با توجه به این آمار، زیست‌بوم صوت و تصویر فراگیر در ایران به یکی از بخش‌های اصلی اقتصاد دیجیتال کشور تبدیل شده است. میزان بالای درآمدزایی اپراتورهای اینترنتی از محل این پلتفرم‌ها، نشان‌دهنده اهمیت این حوزه در سیاست‌گذاری‌های آینده رسانه‌ای و دیجیتال کشور خواهد بود.

 

 

دیدگاه شما
پربازدیدترین‌ها