کد خبر: 52237

تحول بزرگ در دیفای: ادغام پروژه‌های Aero برای مقیاس‌پذیری

تحول بزرگ در دیفای: ادغام پروژه‌های Aerodrome و Velodrome با شبکه Aero برای توسعه زیرساخت‌های مقیاس‌پذیر و امن در حوزه رمزارز

پروژه Aero با ادغام Aerodrome و Velodrome، زیرساخت‌های مقیاس‌پذیر و امن دیفای را توسعه می‌دهد و نقدینگی چندشبکه‌ای را تسهیل می‌کند.

تحول بزرگ در دیفای: ادغام پروژه‌های Aerodrome و Velodrome با شبکه Aero برای توسعه زیرساخت‌های مقیاس‌پذیر و امن در حوزه رمزارز

دروماس لبز (Dromos Labs)، تیم توسعه‌دهنده پروژه‌های «ایرودرم» (Aerodrome) بر بستر بیس (Base) و «ولودرم» (Velodrome) بر بستر اوپتیمیزم (Optimism)، اعلام کرد که قصد دارد یک صرافی یکپارچه و جامع با نام «ایرو» (Aero) راه‌اندازی کند.

در این پلتفرم، دو پروتکل مذکور به منظور تمرکز بر یک سیستم واحد ادغام خواهند شد تا نقدینگی به صورت متمرکز جمع‌آوری، مقیاس‌پذیری بهبود یافته و امکان توسعه در چندین شبکه اتریوم، از جمله بلاک‌چین آرک (Arc) شرکت سیرکل (Circle)، فراهم شود.

این خبر در جریان رویداد «افق نو» (New Horizon) در تاریخ ۱۱ نوامبر توسط دروماس لبز اعلام شد. در این رویداد، تیم توسعه‌دهنده ایرو را به عنوان «مرکز نقدینگی مرکزی» توصیف کرد که قرار است هر شبکه‌ای را به هم متصل کرده و از طریق یک سیستم مشترک، امکان پشتیبانی از برنامه‌های کاربردی را فراهم آورد.

معماری یکپارچه توکن و صرافی غیرمتمرکز نوین

در ادامه روند توسعه و بهبود زیرساخت‌های خود، پروژه Aero (ایرو) اعلام کرد که قرار است توکن‌های ایرو و وِلودروم (Velodrome) به صورت کامل ادغام شده و در قالب یک توکن واحد به نام ایرو (AERO) عرضه شوند. این تغییر هیچ توکن جدیدی تولید نخواهد کرد و توکن‌های موجود در اختیار سهامداران فعلی قرار خواهد گرفت، به گونه‌ای که سهم هر یک بر اساس اندازه و درآمد پروتکل مشخص می‌شود؛ به طوری که دارندگان وِلودروم ۵.۵ درصد و دارندگان ایرو حدود ۹۴.۵ درصد از توکن‌های جدید را دریافت خواهند کرد. هدف از این اقدام، حفظ سهم سهامداران بدون کاهش ارزش دارایی‌های آن‌ها و همچنین نمایندگی بخشی از درآمد و رشد کلی Aero است.

همزمان، تیم توسعه Dromos از راه‌اندازی نسخه جدید سیستم معاملاتی MetaDEX 03 خبر داد. این سیستم، با هدف افزایش کارایی و بهبود ساختارهای پاداش، دو موتور جدید به نام‌های AER و REV را معرفی می‌کند که درآمدهای مربوط به لیکوئیدیتی را داخلی‌سازی و هزینه‌های عملیاتی را کاهش می‌دهند. بر اساس اعلام تیم، این به‌روزرسانی می‌تواند درآمدهای پروتکل را تا ۴۰ درصد افزایش دهد و هزینه‌ها را حدود ۳۴ میلیون دلار کاهش دهد.

علاوه بر این، پروتکل Aero قرار است از قابلیت‌های جدیدی مانند Metaswaps برای معاملات بین زنجیره‌ای، استخرهای تایید شده برای نهادهای قانونی و ادغام‌های بهبود یافته در شبکه‌های اتریوم-ورچوال ماشین بهره‌مند شود. هدف نهایی این پروژه، تبدیل شدن به یکی از قدرتمندترین و مقیاس‌پذیرترین زیرساخت‌های DEX در حوزه دیفای است.

گسترش در شبکه‌های اتریوم و نهادهای مالی

پس از ادغام، شرکت دروموس قصد دارد «ایرو» (Aero) را به عنوان لایه پایه نقدینگی برای اقتصاد درون‌زنجیره‌ای (onchain) معرفی کند. این پلتفرم جدید قرار است با شبکه‌های اصلی اتریوم و کانال‌های نهادی از طریق بلاک‌چین آرک (Arc) شرکت سرکل (Circle) یکپارچه شود. هدف از این توسعه، فراهم آوردن زیرساختی برای ابزارهای توسعه‌دهنده و برنامه‌های کسب بهره است که بتواند کاربران سازمانی و توسعه‌دهندگان را جذب کند.

در حال حاضر، «ایرو» در تمامی صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) بر بستر بیس (Base) پیشتاز است و ماهانه بیش از ۱۴.۷ میلیون دلار کارمزد کسب می‌کند و بخش عمده‌ای از نقدینگی شبکه را در اختیار دارد. در کنار «ولودروم» (Velodrome)، این پلتفرم ادغام‌شده مجموعاً بیش از ۴۸۰ میلیون دلار ارزش قفل‌شده (TVL) دارد.

تحلیل‌گران معتقدند راه‌اندازی «ایرو» می‌تواند نقطه عطفی در زیرساخت‌های DEX باشد، و مدل یکپارچه و مقیاس‌پذیری را ایجاد کند که قادر است حجم معاملاتی ماهانه بیش از ۲ میلیارد دلار در چندین زنجیره را پشتیبانی کند.

منبع: کریپتو.نیوز

دیدگاه شما
پربازدیدترین‌ها
آخرین اخبار