بیالز آمریکا اولین فروشگاه زنجیرهای با پذیرش رمزارزها
بیالز آمریکا اولین فروشگاه زنجیرهای بزرگ با بیش از 660 شعبه، پذیرش بیتکوین و رمزارزها را آغاز میکند
بیالز آمریکا اولین فروشگاه زنجیرهای بزرگ با ۶۶۰ شعبه پذیرش بیتکوین و رمزارزها را با همکاری فلیکسا آغاز کرد.

شرکت خردهفروشی بیالز (Bealls) مستقر در ایالات متحده، اعلام کرد که از طریق همکاری با فلیکسا (Flexa)، ارائهدهنده زیرساختهای پرداخت دیجیتال، شروع به پذیرش رمزارزهایی مانند بیتکوین و USDC به عنوان روش پرداخت خواهد کرد. این اقدام بیالز، که در حال حاضر بیش از ۶۶۰ فروشگاه در ۲۲ ایالت آمریکا دارد، به عنوان اولین خردهفروشی ملی شناخته میشود که امکان پرداخت با رمزارز را از طریق هر کیفپول رمزارز از بیش از دوازده شبکه بلاکچین فراهم میکند.
در بیانیهای که در تاریخ ۲۰ اکتبر منتشر شد، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره بیالز، مَت بیال، اظهار داشت که این شرکت در آیندهای نزدیک نقش مهمی در تحول روشهای پرداخت جهان ایفا خواهد کرد و همکاری با فلیکسا فراتر از صرفاً تسهیل تراکنشها است؛ بلکه برای آمادگی در آینده تجارت و نوآوری در حوزه رمزارز است.
تروور فیلتر، یکی از بنیانگذاران فلیکسا، نیز در مصاحبهای اعلام کرد که این همکاری چند سال در حال برنامهریزی بوده و همزمان با چهلمین سالگرد تاسیس بیالز صورت گرفته است.
همچنین، زنجیره فروش لوازم خانگی هوم سنتر (Home Centric)، که زیرمجموعه و متعلق به بیالز است، به زودی پذیرش رمزارز را در فرآیندهای پرداخت خود آغاز خواهد کرد.
در این طرح، بیالز از سیستم پرداخت فلیکسا (Flexa Payment) بهرهمند خواهد شد؛ راهحلی جامع و یکپارچه که امکان پذیرش رمزارزهای اصلی مانند بیتکوین، اتریوم و حتی رمزارزهای میم مانند دوجکوین (Dogecoin) را از طریق بیش از ۳۰۰ کیفپول پشتیبانیشده فراهم میکند. این سیستم قابلیت ادغام مستقیم با سامانههای فروش موجود در فروشگاهها را دارد و تراکنشهای درونفروش را با سرعت زیر یک ثانیه و بهرهگیری از فناوری بلاکچین تسهیل میکند.
رشد پذیرش رمزارز در بین خردهفروشان
استفاده روزمره از رمزارزها در زندگی مردم روند رو به رشد قابلتوجهی را تجربه میکند، بهطوریکه تعداد کاربران و مصرفکنندگان این داراییهای دیجیتال در حال افزایش است. بر اساس گزارشهای اخیر، حدود ۲۸ درصد از بزرگسالان آمریکایی اکنون در مالکیت رمزارز هستند، رقمی که به طور مداوم در حال افزایش است.
در همین راستا، خردهفروشان و فروشگاههای معتبر جهانی نیز به تدریج پذیرش رمزارزها را در فرآیندهای پرداخت خود گسترش میدهند. در سنگاپور، شرکت «مترو» (Metro) که از بازیگران اصلی در حوزه خردهفروشی است، امسال پس از همکاری با پلتفرم پرداخت دیجیتال «دیتیسیپیای» (DTCPAY)، شروع به پذیرش استیبلکوینهایی مانند USDC و USDT کرد.
در میان شرکتهای آمریکایی، «چیپوتل» (Chipotle)، زنجیره رستورانهای فستفود چندملیتی، یکی از اولین کسبوکارهایی بود که در سال ۲۰۲۲ پذیرش رمزارز را آغاز کرد، و این اقدام نیز در همکاری با پلتفرم «فلیکسا» (Flexa) صورت گرفت. اخیراً، «استیکاندشیک» (Steak ‘N Shake)، زنجیره فستفود آمریکایی، در مارس امسال پذیرش بیتکوین (BTC) را عملیاتی کرد.
این روند نشان میدهد که پذیرش رمزارزها در بسترهای تجاری و فروشگاهی در حال گسترش است و بهعنوان یک روش پرداخت جایگزین و متداول در حال تثبیت است.
منبع: کریپتو.نیوز