کد خبر: 35848

الگوراند با رویکرد بازی‌محور، رقابت در دیفای را جدی می‌کند

الگوراند با رویکرد گیمیفیکیشن در تلاش برای جذب کاربران جدید و رقابت در حوزه دیفای | برنامه‌های نوین و کمپین بازی‌محور

الگوراند با رویکرد گیمیفیکیشن و کمپین‌های بازی‌محور، در پی جذب کاربران جدید، تقویت جامعه و رقابت در حوزه دیفای و بلاک‌چین است.

الگوراند با رویکرد گیمیفیکیشن در تلاش برای جذب کاربران جدید و رقابت در حوزه دیفای | برنامه‌های نوین و کمپین بازی‌محور

مدیر استراتژی و بازاریابی شبکه الگوراند (Algorand)، مارک وانلربرگه (Marc Vanlerberghe)، در گفت‌وگو با کریپتو نیوز (crypto.news)، برنامه‌های این شبکه برای رقابت با غول‌های حوزه دیفای (DeFi) و روش‌های نوین جذب کاربر را تشریح کرد.

الگوراند در آستانه راه‌اندازی کمپینی بزرگ است که هدف آن کاهش فاصله آگاهی عمومی نسبت به توانمندی‌های فنی، تجربه کاربری و جامعه کاربری این شبکه است. این کمپین ۱۳ هفته‌ای، که قرار است از ۲۲ سپتامبر آغاز شود، با رویکرد بازی‌گونه طراحی شده و قصد دارد کاربران وب۳ را درگیر کند و قابلیت‌های این شبکه را نشان دهد.

وانلربرگه در مصاحبه به جزئیات نحوه عملکرد و اهداف این کمپین اشاره کرد و بر مزایایی که نسبت به سایر بلاک‌چین‌ها برای الگوراند قائل است، تأکید داشت. او در پاسخ به تفاوت‌های این طرح با دیگر برنامه‌های تشویقی، اظهار داشت که این کمپین کاملاً بازی‌محور است و در قالب تجربه‌های ۱۳ هفته‌ای، کاربران امتیاز کسب می‌کنند که می‌تواند به جوایزی منجر شود. برخلاف روش‌های سنتی که بر اعطای پاداش‌های مستقیم تأکید دارند، در این رویکرد، تمرکز بر ساختن جامعه و ایجاد احساس تعلق است؛ چرا که این احساس، ماندگاری و وفاداری واقعی را تقویت می‌کند.

وی همچنین به مزایای فنی این کمپین اشاره کرد و گفت تمامی فعالیت‌ها از جمله ثبت امتیازات، ارجاعات و مکانیزم‌های بازی، به صورت کامل روی زنجیره انجام می‌شود. برندگان جوایز نیز از طریق سیستم تصادفی قابل‌اعتماد الگوراند (VRF) انتخاب می‌شوند که امنیت و شفافیت بالایی دارد. این مکانیزم، بر اساس قرعه‌کشی است که هر توکن الگوراند استیک‌شده، نقش بلیط در آن دارد و فرآیند انتخاب برندگان کاملاً تصادفی و مبتنی بر روی زنجیره است.

وانلربرگه در ادامه اهداف این برنامه را جذب کاربران خرد و نهادینه‌سازی آن‌ها در اکوسیستم الگوراند عنوان کرد. او اشاره کرد که این شبکه در شش ماه گذشته تغییرات عمده‌ای در سیاست‌های خود ایجاد کرده است، از جمله راه‌اندازی برنامه‌های استیکینگ و افزایش تعداد نودهای فعال، که اکنون به حدود ۳۰۰۰ نود رسیده است و الگوراند را پس از اتریوم (Ethereum) در جایگاه دوم از نظر میزان تمرکززدایی قرار داده است.

در کنار این، پروژه‌های متعددی در حال توسعه بر بستر الگوراند هستند، از جمله بازارهای پیش‌بینی مانند Alpha Arcade، اپلیکیشن‌های دیفای مبتنی بر موبایل مانند Haystack، و پروژه‌های مرتبط با هوش مصنوعی و توکن‌سازی دارایی‌ها، از جمله توکن‌های مرتبط با اوراق قرضه دولتی آمریکا و املاک و مستغلات.

وانلربرگه در پایان بر تفاوت‌های این شبکه با دیگر لایه‌های اولیه و ثانویه تأکید کرد و گفت که تمرکز اصلی الگوراند بر فناوری پایه است، اما تجربه کاربری بی‌نظیر آن، از جمله تایید تراکنش‌های سریع و عدم شکست در عملیات، آن را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای دیفای تبدیل کرده است. او در پاسخ به چرایی کوچک بودن نسبی این شبکه، توضیح داد که تمرکز الگوراند بر ساخت فناوری قوی و جذب کاربران واقعی بوده و از حاشیه‌سازی بی‌پایه پرهیز کرده است، و اکنون با اجرای این کمپین قصد دارد فاصله میان تصور عمومی و واقعیت‌های قدرتمند این شبکه را پر کند.

منبع: کریپتو.نیوز

دیدگاه شما
پربازدیدترین‌ها
آخرین اخبار