کوینبیس در شبکه TON تلگرام سرمایهگذاری کرد: توسعه و اعتماد بیشتر
سرمایهگذاری کوینبیس ونتورز در شبکه TON؛ توسعه بزرگ بلاکچین تلگرام و افزایش اعتماد سرمایهگذاران بزرگ
سرمایهگذاری کوینبیس در شبکه TON، نشاندهنده اعتماد و توسعه بزرگ بلاکچین تلگرام و افزایش جذابیت این اکوسیستم در بازار رمزارز است.

فونداسیون TON اعلام کرد که بخش سرمایهگذاری شرکت کوینبیس در شبکه TON سرمایهگذاری کرده است. این خبر روز دوشنبه، ۲۱ مردادماه، منتشر شد و نشاندهنده گسترش اکوسیستم TON پس از امضای همکاری مهم دیگر است.
بر اساس اعلام فونداسیون، این سرمایهگذاری نشاندهنده «تایید قوی» برای اکوسیستم The Open Network (TON) است. در این بیانیه آمده است که کوینبیس به جمع دیگر سرمایهگذاران خطرپذیر (VC) معتبر مانند سکویا، ریبیت و بنچمارک پیوسته است، که همگی در حال حاضر توکن TON را در اختیار دارند.
در ماه مارس، فونداسیون TON موفق شد حدود ۴۰۰ میلیون دلار سرمایه از سوی شرکتهای بزرگ VC جذب کند. این سرمایهگذاریها توسط شرکتهایی مانند سکویا کپیتال، ریبیت، پارادایم، بنچمارک و کینگزوی انجام شد و از طریق خرید مستقیم توکن TON صورت گرفت، نه از طریق خرید سهام در شرکت.
در بیانیه فونداسیون تأکید شده است که این روند، برخلاف روند سنتی جذب سرمایه است؛ در این روش، سرمایهگذاران به صورت مستقیم توکن TON را خریداری کرده و بر پتانسیل کاربردی آن در اکوسیستم TON سرمایهگذاری کردهاند.
همچنین در تیرماه، خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد که فونداسیون TON در حال بررسی ایجاد یک شرکت خزانهداری رمزارز برای توکن TON است. هدف این است که این شرکت حداقل ۴۰۰ میلیون دلار توکن TON در اختیار داشته باشد.
توسعه TON با بهرهگیری از پلتفرم تلگرام
رابطه نزدیک TON (تون) با پیامرسان تلگرام (Telegram) همچنان عامل اصلی رشد این پروژه محسوب میشود. بر اساس دادههای استاتیستا (Statista)، تلگرام بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد و TON تلاش میکند این کاربران را به سمت استفاده از رمزارزهای بکشاند.
در واقع، توکن TON به عنوان توکن کاربردی برای مینیاپهای تلگرام طراحی شده است که امکان ادغام بلاکچین را فراهم میکند. این قابلیت منجر به توسعه چندین اپلیکیشن کلیکی و ویروسی شد، از جمله Notcoin، که در زمان اوج بیش از ۶۵۰ هزار کاربر داشت.
رشد جنونآمیز حول مینیاپهای ویروسی، سبب شد تا ارزش قفلشده در بخش دیفای (DeFi) این پروژه در ژانویه ۲۰۲۴ به نزدیک ۸۰۰ میلیون دلار برسد، اما از آن زمان تاکنون این رقم به حدود ۱۵۲ میلیون دلار کاهش یافته است. کاهش علاقه کاربران به اپلیکیشنهای کلیکی، دلیل اصلی این افت است.
منبع: کریپتو.نیوز