همانطور که بازیگرى فرمول هاى خاص خودش را دارد، مجرى گرى هم از ریزه
کاریها و قلق هایی برخوردار است که شاید هر هنرپیشه اى الفبایش را نداند
هرچند مجریان هم گاهى در جریان اجرا نقش بازى مى کنن، اما همین تفاوتهاست
که ورود هر کدام از این دو گروه را به حوزه یکدیگر با چالش مواجه مى کند.
بیا یکم نقش بازى کن
همانطور که بازیگرى فرمول هاى خاص خودش را دارد، مجرى گرى هم از ریزه
کاریها و قلق هایی برخوردار است که شاید هر هنرپیشه اى الفبایش را نداند
هرچند مجریان هم گاهى در جریان اجرا نقش بازى مى کنن، اما همین تفاوتهاست
که ورود هر کدام از این دو گروه را به حوزه یکدیگر با چالش مواجه مى کند.
معمولأ روال این طور بوده که نه بازیگران حضور مجریان را به عنوان بازیگر
برمى تابند و نه مجریان روى خوشى به بازیگران روى سن اجرا نشان مى دهند هر
کدام هم منطق و استدلال خود را دارند.
داشته ایم مجریانى که اغلب در قاب تلویزیون دیده شدند و بعضأ به شهرت
رسیدند به بازیگرى پل زدند و چنان در کسوت جدید پیشرفت کردند که کمتر
کسى یادش مانده زمانى بازیگر بوده اند.
زمانى در نیمه دهه نود، اسماعیل میرفخرایى تهیه کننده و مجرى پیشکسوت و
صاحب نظر معتقد بود در این روزها اغلب مجریها با پررویى و بیسوادى اجرا
مى کند، همه هم اداى همدیگر یا اداى لس آنجلسى ها را در مى أورند البته این
موضوع در تلویزیون از ٣ سال پیش شروع شده و حالا به نهایتش رسیده است.
و راهکار دارد. براى انتخاب یک مجرى باید بر اساس هنجارهاى اجتماعى در
تلویزیون گزینش انجام شود تا افرادى که لیاقت این کار را ندارند و آبروى کشور
را در ماهواره ها و رسانه هاى جمعى مى برند، راهى براى کار نداشته باشند.
حالا در روزهایى که ادبیات عجیب و غیر قابل باور بعضى از مجریان صدا و سیما
در قالب کلیپ هاى کوتاه وایرال مى شود، شاید بتوان صحبت هاى میرفخرایى را به
فضاى امروز هم تعمیم داد.
با این وجود، مجریانى از دل همین جریان، بازیگر شدند که در تغییر چهره
جدیدشان بسیار مقبولتر بودند.
به بهانه اکران فیلم "11:11"، با بازى فرزاد حسنى، درخشش محسن قصابیان در
سریال داریوش، و پخش سریال بازنده، با بازى صابر ابر، بر آن شدیم تا در
پرونده جدید سینمانوین، به قلم هادى اعتمادى مجد، مرودى کنیم بر عملکرد
مجریانى که در بازیگرى، بیشتر دیده شدند.
ناگفته نماند گزارش حاضر مى توانست نام هایى چون حسین پاکدل، مسعود فروتن،